150 km nowych tras rowerowych, w tym realizacja 4 tras głównych i budowa 6 połączeń z gminami ościennymi - to plan wrocławskiego magistratu na poprawę infrastruktury rowerowej. Inwestycje mają być zrealizowane do 2030 roku.

REKLAMA

Wrocławski magistrat poinformował w komunikacie, że po konsultacjach społecznych, w których uwzględniono 2,5 tys. opinii mieszkańców Wrocławia, powstał plan inwestycji rowerowych.

Zgodnie z założeniami planu do roku 2030 chcemy wybudować i zmodernizować we Wrocławiu ponad 150 km tras rowerowych, dzięki czemu łącznie będziemy mieli już ponad 1400 km tras przyjaznych rowerzystom. Dodatkowo, w myśl rekomendacji zawartych w planie, będziemy chcieli utworzyć tzw. krzyż tras w centrum, uspójnić istniejącą infrastrukturę, wybudować aż 16 nowych połączeń osiedli z siecią tras rowerowych, ale także zadbać o połączenia międzygminne, stąd 6 planowanych inwestycji z naszymi sąsiadami” - napisano w komunikacie.

Nowe połączenia to min. kierunki: Muchobór Wielki/Muchobór Mały (poprzez kładkę ul. Francuska-Trawowa z dojazdem do przystanku kolejowego Wrocław Muchobór); Wojszyce (wydłużenie drogi dla rowerów w ul. Grota Roweckiego na południe od ul. Parafialnej, budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Borowskiej od ul. Kukuczki do al. Armii Krajowej po wschodniej stronie); Psie Pole – Kowale (kładka przez rzekę Widawę).

Parkingi rowerowe

Magistrat ma też w planach budowę parkingów rowerowych. Do 2030 r. ma funkcjonować 20 tys. miejsc postojowych (obecnie 15 tys.), w tym Bike&Ride. Parkowanie jednośladów ma być zapewnione przy instytucjach, placówkach oświatowych oraz przy wszystkich firmach wnioskujących o stojak. Ponadto, plan zakłada budowę kolejnych minimum 400 zadaszonych i zamykanych miejsc parkingowych dla mieszkańców, w pobliżu ich miejsc zamieszkania (obecnie jest ich 100).

Przedstawiciele Wrocławia zawarli też pisemne porozumienie z wójtem Gminy Kobierzyce. Ma powstać połączenie pieszo-rowerowe na południu miasta, wzdłuż ulicy Ołtaszyńskiej.