"Chciałabym zamienić tę salę w prawdziwą pracownię matematyczną: nowoczesną, kolorową, atrakcyjną wizualnie i bogatą w pomoce dydaktyczne" - mówi Natalia Liśkiewicz, matematyczka w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Dzierżona w Kluczborku. Nauczycielka zgłosiła szkołę do projektu Lepsze Jutro z RMF FM. Jej marzenie się spełni! W kluczborskiej podstawówce powstanie profesjonalna pracownia matematyczna! Supernowoczesne sale dydaktyczne w ramach naszej corocznej akcji charytatywnej otrzyma w sumie pięć różnych szkół w całej Polsce.

REKLAMA

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Szkoła w Kluczborku otrzyma pracownię matematyczną w ramach akcji Lepsze Jutro z RMF

Tegoroczny projekt Lepsze Jutro z RMF FM zrealizujemy pod wspólnym hasłem "Nowoczesna szkoła to lepszy start w przyszłość". Celem akcji jest niesienie pomocy, wsparcia i nadziei tym, którzy najbardziej tego potrzebują.

W tym roku do projektu zakwalifikowaliśmy pięć zgłoszonych przez Was szkół w pięciu różnych miejscowościach. W Szkole Podstawowej nr 4 w warmińsko-mazurskim Morągu stworzymy nowoczesną pracownię komputerową, podstawówka w Bukowinie na Lubelszczyźnie zyska zupełnie nową, kolorową i w pełni multimedialną salę językową, w placówce w małopolskich Raciechowicach powstanie pracownia chemiczno-biologiczna, szkoła w Boguszowie-Gorcach na Dolnym Śląsku zyska nowoczesną pracownię polonistyczną, a Publiczną Szkołę Podstawową nr 1 im. Jana Dzierżona w Kluczborku wyposażymy w profesjonalną salę matematyczną.

Wszystkie biorące udział w projekcie Lepsze Jutro z RMF FM szkoły zostały zgłoszone przez Was. O placówce w Kluczborku dowiedzieliśmy się dzięki pani Natalii:

Oswoić matematykę ..." z taką myślą zaczęłam pracę jako nauczyciel w kluczborskiej "Jedynce". Moim marzeniem jest stworzenie klaso-pracowni, w której nauka matematyki będzie wielką przygodą. Niestety, budżet placówki nie pozwala na zamianę smutnej sali 1b w nowoczesną pracownię wypełnioną pomocami naukowymi, stanowiskami multimedialnymi i roletami - które pozwoliłyby zaciemnić salę w momentach, gdy tego potrzebujemy. Jestem przekonana, że w kolorowej, nowoczesnej pracowni uczniowie pracowaliby jeszcze aktywniej i chętniej. W tym miejscu odbywałyby się oprócz zajęć lekcyjnych spotkania i zajęcia dla przedszkolaków i zaprzyjaźnionych studentów Uniwersytetu Trzeciego Wieku w ramach naszej współpracy między pokoleniami XX i XXI wieku. Już teraz, staram się przygotowywać moich uczniów do roli animatorów zajęć. Za nami są pierwsze zajęcia, podczas których moi podopieczni zapoznają swoich młodszych kolegów - przedszkolaków oraz starsze osoby - słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kluczborku z tajnikami "królowej nauk". Akcja Lepsze jutro z RMF FM jest dla nas ogromna szansą na spełnienie tych marzeń.

Do tej pory w podstawówce nr 1 w Kluczborku uczniowie uczyli się matematyki w sali, w której stoją jeszcze stare krzesła, stoliki i szafki.

Odświeżamy ściany, staramy się utrzymać pracownię w dobrym stanie technicznym, ale wciąż brakuje nam funduszy na nowe meble. Wypadałoby, żeby zostały wymienione na ładniejsze i lepiej przystosowane do potrzeb dzieci, m.in. pod względem profilaktyki wad postawy - mówi Ewa Bar, dyrektorka szkoły.

W klasie przydadzą się także nowe rolety zaciemniające na okna. Okazuje się bowiem, że choć w pracowni jest rzutnik i tablica interaktywna, korzystanie z nich właściwie jest niemożliwe. A wszystko z powodu zbytniego nasłonecznienia sali. Niestety, stare rolety popsuły się i nie można ich już naprawić. Kiedy pani próbuje np. pokazać nam film, nie zawsze wszystko widać - potwierdzają uczniowie.

Pani Natalia Liśkiewicz, matematyczka z tamtejszej szkoły, marzy również o nowych pomocach dydaktycznych. Dzięki nim łatwiej trafić do wyobraźni uczniów, a w przypadku matematyki to bardzo ważne. Wiadomo... królowa nauk wielu młodym ludziom sprawia problemy - podkreśla.

Lekcje matematyki prowadzone w atrakcyjny sposób w oparciu o pomoce i nowe technologie mogą być ciekawsze - mówi matematyczka. A pomysłów na interesujące podejście do lekcji jej nie brakuje. Ułamki tłumaczyłam uczniom przy pomocy... pizzy - opowiada. Dzieliliśmy pizzę na części. Poszło nieźle. Zrozumieli - uśmiecha się pani Natalia.

Co według niej powinno znaleźć się w pracowni? Marzeniem są oddzielne stoliki dla dzieci, krzesełka, gabloty, w których moglibyśmy umieszczać pomoce, regały na książki, nowe plansze - wylicza nauczycielka. Mogłyby się tu jeszcze znaleźć bryły obrotowe, żeby dobrze wytłumaczyć geometrię przestrzenną - dodają uczniowie. Jednocześnie podkreślają, że ucieszą się ze wszystkiego.

/ Anna Kropaczek / RMF FM
/ Anna Kropaczek / RMF FM
/ Anna Kropaczek / RMF FM