Ultranowoczesna "rakieta na szynach" - tak paryskie media nazywają najnowszy model superszybkiego ekspresu TGV. Został on dzisiaj zaprezentowany przez prezydenta Francji Emmanuela Macrona.

REKLAMA

Ekspres TGV ósmej generacji ma bardziej aerodynamiczny, smukły kształt. Twórcy zainspirowali się superszybkimi japońskimi pociągami. Dzięki temu będzie zużywał o jedną trzecią mniej energii, pędząc - tak jak poprzedni model - ze średnią prędkością 320 kilometrów na godzinę.

A quoi ressemble le #TGV du futur dvoil par #Macron ? #TGVM @GroupeSNCF @JPFarandou https://t.co/AJydEWae04 pic.twitter.com/uaUugnRBoe

Confluences_ecoSeptember 17, 2021

Ma być również bardziej komfortowy i wyposażony w różnego rodzaju elektroniczne urządzenia dla pasażerów. Łatwo będzie też można zmieniać w wagonach liczbę i konfigurację miejsc siedzących, by w razie potrzeby tworzyć zamknięte sale konferencyjne.

Nous avons dvoil aujourd'hui avec @AlstomFrance le "nez" du #TGVM, qui sinscrit pleinement dans les engagements environnementaux du programme #PlanteVoyages. En attendant les premires circulations prvues en 2024, 6 choses savoir sur ce nouveau train pic.twitter.com/CMdjH6bfiE

SNCFMay 26, 2021

L'avenir du TGV s'crit encore #Belfort #Alstom #TGVMhttps://t.co/z6bE1mWJpk pic.twitter.com/Bs9BJRPma6

bleubelfortSeptember 16, 2021

"Rakieta na szynach" została zaprezentowana w 40. rocznicę powstania pierwszego superszybkiego ekspresu TGV.

Ten francuski ekspres ósmej generacji będzie mógł każdorazowo przewozić do 740 pasażerów, zamiast - jak dotąd - około 600. Jego utrzymanie ma być tańsze o jedną trzecią.

Ekspres ma zacząć kursować we Francji za dwa lata. Tamtejsze koleje publiczne zamówiły już ponad sto składów za prawie 3 miliardy euro.