Samolot pasażerski Fokker-100 linii Bek Air, który rozbił się wczoraj rano po starcie z lotniska w Ałma-Acie w Kazachstanie, miał certyfikat zdolności do lotu ważny do 21 maja 2020 roku - poinformowało kazachskie MSW. W katastrofie zginęło 12 osób.

REKLAMA

Stwierdzono, że samolot, zbudowany w 1996 roku w Holandii, posiadał certyfikat zdolności do lotu do 21 maja 2020 roku - podało MSW Kazachstanu. Według resortu "grupa śledczych pracuje na kilkoma wersjami przyczyn katastrofy, w tym awarii technicznej maszyny, warunków pogodowych a także ewentualnych błędów pilotażu".

Wydobyta z wraku samolotu czarna skrzynka ma być w sobotę przekazana do Moskwy w celu badania.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Władze Kazachstanu podały oficjalny bilans katastrofy samolotu: 12 ofiar śmiertelnych, 49 rannych

Samolot Fokker-100 linii lotniczych Bek Air, lecący z Ałma Aty do stołecznego Nur-Sułtanu, podczas startu po godzinie 7 rano (godz. 2 w Polsce) stracił wysokość, przebił betonowe ogrodzenie lotniska, po czym uderzył w dwukondygnacyjny budynek. W budynku w momencie katastrofy nikogo nie było.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Katastrofa samolotu w Kazachstanie

Na pokładzie maszyny znajdowało się 98 osób, w tym pięciu członków załogi. W katastrofie zginęło 12 osób, a poszkodowanych zostało 67. W szpitalach znajduje się 47 osób.

Opis / COMMITTEE FOR EMERGENCY SITUATIONS OF KAZAKHSTAN HANDOUT / PAP/EPA
Opis / VLADIMIR ZAIKIN / PAP/EPA
Opis / VLADIMIR ZAIKIN / PAP/EPA
Opis / VLADIMIR ZAIKIN / PAP/EPA
Opis / COMMITTEE FOR EMERGENCY SITUATIONS OF KAZAKHSTAN HANDOUT / PAP/EPA
/ COMMITTEE FOR EMERGENCY SITUATIONS OF KAZAKHSTAN HANDOUT / PAP/EPA
/ COMMITTEE FOR EMERGENCY SITUATIONS OF KAZAKHSTAN HANDOUT / PAP/EPA
/ EDUARD GALEEV/PRESS SERVICE OF ALMATY INTERNATIONAL AIRPORT HAND HANDOUT / PAP/EPA
/ EDUARD GALEEV/PRESS SERVICE OF ALMATY INTERNATIONAL AIRPORT HAND HANDOUT / PAP/EPA
/ EDUARD GALEEV/PRESS SERVICE OF ALMATY INTERNATIONAL AIRPORT HAND HANDOUT / PAP/EPA