Rusza akcja Ministerstwo Finansów promująca branie paragonów podczas małych, wakacyjnych zakupów. Jej hasło brzmi: "Nie bądź łosiem, weź paragon". Kilkuset pracowników Izb Skarbowych wyruszy na kontrole do miejscowości turystycznych.

REKLAMA

Paragon to rodzaj klucza, który otwiera drzwi do możliwości dochodzenia swoich praw - tłumaczy Małgorzata Cielok z UOKiK. Według statystyk to klienci rzadko proszą o rachunek. Być może dlatego, że nie wiedzą, że mają aż dwa lata na reklamację zakupionego towaru lub usługi. Wyjątkiem jest żywność, w przypadku której mamy na to trzy miesiące.

Wielu klientów być może będzie też zaskoczonych informacją, że reklamować można towar przeceniony.

Założeniem akcji Ministerstwa Finansów jest zachęcenie do brania paragonów, ale również do ich wydawania przez przedsiębiorców. Nieuczciwym biznesmenom grożą surowe kary: od kilkuset do 3 tysięcy złotych. A kasę fiskalną muszą mieć wszyscy ci, których obroty przekraczają 40 tysięcy złotych rocznie.