Na świecie co 45 sekund ginie ktoś w wypadku samochodowym, spowodowanym przez pijanego kierowcę - podaje kanadyjska fundacja Matki Przeciwko Pijanym Kierowcom. Jedną z metod walki z bezmyślnością są reklamy społeczne - krótkie filmy, które w drastyczny sposób pokazują skutki brawury. Wybraliśmy kilka, aby przestrzec przed pijanymi kierowcami i pokazać konsekwencje ich głupoty.

REKLAMA

Tylko w zeszłym roku w Polsce ponad 12 tys. osób prowadziło samochód pod wpływem alkoholu - i są to tylko kierowcy, których udało się zatrzymać. Według statystyk, w wypadkach, które spowodowali pijani kierowcy, w zeszłym roku zginęło 306 osób, a rannych zostało ponad 3 tys.

Wybraliśmy dla Was kilka reklam, które mogą poruszyć wyobraźnię i przestrzec przed wsiadaniem za kółko pod wpływem alkoholu.

Polska reklama przygotowana w ramach kampanii "Piłeś? Nie jedź". Film pokazuje dramatyczny koniec suto zakrapianej imprezy.

Spot przygotowany przez kanadyjską fundację. Dobitnie uzmysławia, że pijani kierowcy rujnują życie niewinnych ludzi.

Dzieci biegają po ogrodzie, cieszą się. Sielankę przerywa pijany kierowca, który niszczy czyjeś życie.