Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek został po raz czwarty uznany najbardziej wpływowym człowiekiem w polskim sporcie. Tuż za nim uplasowali się: były skoczek narciarski Adam Małysz i piłkarz Robert Lewandowski. Ranking opracowuje magazyn Forbes i Pentagon Research.

REKLAMA

Jest mi bardzo przyjemnie. To docenienie wysiłku, który wykonuje grupa ludzi. To nie jest tak, że zostałem wybrany najbardziej wpływowym człowiekiem w polskim sporcie, bo jestem Zbigniewem Bońkiem, ale dlatego, że jestem prezesem najważniejszego, największego i z najwyższym budżetem związku w kraju. To powoduje, że moja sytuacja już na samym początku jest znacznie korzystniejsza niż pozostałych kolegów - skomentował Boniek. Zastanawiał się też, co też znaczy bycie wpływowym. Chyba to synonim skuteczności. A ci co są skuteczni mało mówią i dużo robią, więc chyba czas zakończyć moje przemówienie - zauważył. Podziękował także wszystkim, którzy pracują przy polskim futbolu.

W rankingu zadebiutowali m.in. prezes Orlenu Daniel Obajtek (na 15. miejscu), piłkarz Milanu Krzysztof Piątek (39.) oraz Paweł Zagumny (23.), który na początku 2019 r. został prezesem Polskiej Ligi Siatkówki. Awans odnotował piłkarz Jakub Błaszczykowski (z 16. na 9.), który wspólnie z przedsiębiorcami Jarosławem Królewskim i Tomaszem Jażdżyńskim wpłacił 4 mln złotych, aby uratować tonącą w problemach Wisłę Kraków.

Na przeciwległym biegunie znaleźli się natomiast Bartosz Kurek (spadek z 14. na 42. miejsce) i Anita Włodarczyk (z 17. na 50.). Najlepszy siatkarz świata 2018 roku i dwukrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem nie wystąpili w najważniejszych imprezach w sezonie z powodu kontuzji.


Lewandowski najbardziej medialnym człowiekiem w polskim sporcie


Najbardziej medialnym człowiekiem w polskim sporcie jest Robert Lewandowski. W 2019 roku było 40 tys. wzmianek o nim, które miały wartość 143 mln zł. Rok wcześniej wygenerował 48 tys. wzmianek o wartości 184 mln zł.


Rok 2019 należał jednak do Krzysztofa Piątka, który zajął drugie miejsce w tym rankingu i niewiele stracił do Lewandowskiego. 37 meczów i 22 bramki - to jego bilans w pierwszym sezonie w Serie A, co przełożyło się na 28 tys. wzmianek o wartości ponad 105 mln złotych. Badacze Pentagon Research policzyli to, analizując publikacje w polskich serwisach internetowych, które ukazały się między październikiem 2018 a październikiem 2019 roku.

Dopiero na 13. miejscu medialnego zestawiania znalazła się pierwsza kobieta - Anna Lewandowska. Bilans trenerki fitness i promotorki zdrowego stylu życia, a prywatnie żony Roberta Lewandowskiego, to 9,6 tys. wzmianek i prawie 36 mln złotych wartości mediowej.