W ciągu kilku najbliższych dni we Włoszech Michał Kościuszko jako pierwszy na świecie kierowca, będzie testował samochód Mitsubishi Lancer Evo IX i X w pełnej specyfikacji R4. Kościuszko reprezentuje w Mistrzostwach Świata barwy LOTOS Dynamic Rally Team.

REKLAMA

Do tej pory jedynie Armindo Araujo miał możliwość testowania prototypu R4. Michał Kościuszko jest pierwszym kierowcą, który będzie testował Mitsubishi Lancer Evo IX i X w pełnej specyfikacji R4, a jego zadaniem będzie pomoc w rozwoju nowego konceptu japońskich producentów.

Michał posiada trzy niekwestionowane zalety, które są dla nas ogromnie ważne w rozwoju R4. Jest jednym z najszybszych kierowców w stawce PWRC, ma doświadczenie w prowadzeniu samochodów S2000 i precyzyjnie potrafi określić potrzeby zmian w ustawieniu samochodu. Testy z udziałem Michała pozwolą nam uzyskać wiedzę w zakresie dalszych koniecznych zmian w zakresie zwiększenia konkurencyjności R4 w stosunku do samochodów S2000 - powiedział Bruno de Pianto z RalliArt Itally.

Samochody rajdowe grupy R4 mają być bardziej konkurencyjne niż dotychczasowe N4 i będą porównywalne do aut klasy Super 2000. Główną zaletą w tej kategorii jest możliwość zastosowania lekkich komponentów, które zmniejszają masę samochodu. Dzięki zastosowaniu rozwiązań proponowanych w ramach R4 Mitsubishi Lancer Evo IX i Evo X są lżejsze o 60 kg. Ponadto samochód będzie wyposażony w większe hamulce, a dzięki większej zwężce w układzie dolotowym auto powinno być znacznie szybsze. Szacuje się, że rajdówka klasy R4 względem normalnej N-ki będzie szybsza o 0,6-1 sekundy na kilometrze.

Poza testami R4 Michał Kościuszko będzie również testował Lancera Evo X przygotowując się do swojego pierwszego startu w sezonie 2011. Już 24 marca br. jedyną polską załogę startującą w pełnym cyklu Mistrzostw Świata PWRC będzie można dopingować w Rajdzie Portugalii, w którym zawodnikom LOTOS Dynamic Rally Team przyjdzie się zmierzyć z 17 rywalami.