Plany, dokumentacje, wizje, projekty - jeżeli wszystkie zostaną zrealizowane, już za cztery lata w Poznaniu będzie się jeździło na europejskim poziomie. Na razie pozostają jednak dziury, korki i odrobina adrenaliny.

W planie jest gruntowna rozbudowa siatki dróg dojazdowych w mieście. Ulica Bułgarska (przy niej jest stadion): ma być dwujezdniowa z dwoma pasami w każdą ze stron na całej długości od stadionu do ulicy Bukowskiej (prowadzącej do lotniska); prace podzielone są na trzy etapy.

Pierwszy odcinek (ul. Marcelińska – ul. Łubieńskiej) niedługo będzie miał wybranego wykonawcę, który do czerwca 2009 roku odda ten fragment do użytku. Drugi odcinek (ul. Łubieńskiej – ul. Bukowska) ma projekt, wkrótce ruszy przetarg na prace budowlane, które mają się skończyć w 2009 roku. Trzeci, najdłuższy odcinek (ul. Marcelińska – ul. Grunwaldzka) razem z przyległymi ulicami Ptasią (przy niej jest jeden z wjazdów na stadion), Wałbrzyską i fragmentem ulicy Marcelińskiej jest na etapie uzgodnień; ma być wykonany do 2011 roku.

Ulica Bukowska (łączy centrum z lotniskiem Ławica) będzie dwujezdniowa z dwoma pasami w każdą ze stron na długości 3 km (do granic miasta). Trwają konsultacje społeczne i projektowanie. Czas wykonania to lata 2009-2011.

Ulica Głogowska (wjazd do Poznania od strony Wrocławia, gdzie też będą mecze Euro 2012) będzie bezkolizyjna, dwujezdniowa z dwoma pasami w każdą stronę od autostrady A2 do Wiaduktu Górczyńskiego. Sam Wiadukt do czerwca 2008 roku będzie remontowany. W tym samym terminie gotowy ma być odcinek od A2 do Strumienia Janikowskiego; w listopadzie 2008 roku ma być gotowy ostatni odcinek od ul. Rawickiej do Strumienia Janikowskiego.