Władze Realu Madryt porozumiały się z funduszem Providence Equity Partners ws. sprzedaży praw do swojej strony internetowej. Amerykański inwestor wpłaci do budżetu hiszpańskiego klubu pół miliarda euro.

Według hiszpańskich mediów, porozumienie przewiduje, że klub przekaże amerykańskiej firmie swoje prawa internetowe na okres 10 lat.

Real Madryt przewodzi wśród klubów na świecie pod względem oglądalności swojej strony internetowej. W ciągu dnia witryna “Królewskich" notuje około 1,35 mln odsłon, czyli aż cztery razy więcej niż strona ich ligowego rywala - Barcelony.

Jak ujawnił dziennik "El Confidencial", negocjacje z władzami Realu Amerykanie prowadzili od kilku tygodni za pośrednictwem spółki Key Capital Partners.

Umowa z Realem Madryt nie jest pierwszym przedsięwzięciem Providence Equity Partners w piłce nożnej. Fundusz inwestuje m.in. w rozgrywki amerykańskiej Major League Soccer (MLS): firma posiada 25 procent praw wizerunkowych tej ligi.

Zainkasowanie 500 mln euro od funduszu pozwoli Realowi Madryt na ponowne objęcie przewodnictwa wśród najbogatszych klubów piłkarskich na świecie. "Królewscy" dzierżyli ten tytuł przez jedenaście lat, do 2016 roku, kiedy to zdetronizował ich Manchester United - zauważa "El Confidencial".

Gazeta twierdzi, że sfinalizowanie umowy z amerykańskim funduszem stawia prezydenta klubu Florentino Pereza w bardzo dobrej pozycji przed tegorocznymi wyborami władz klubu.


(e)