Być może w połowie wakacji, ale najpewniej dopiero przed końcem roku ma być gotowy internetowy system sprzedaży biletów na pociągi w komunikacji międzynarodowej. PKP Intercity twierdzi, że robi co może, by uruchomić sprzedaż w sieci jak najszybciej. Tłumaczy jednak, że nie wszystko w tej kwestii zależy od spółki.

Problem w tym, że wciąż prowadzone są rozmowy z zagranicznymi przewoźnikami dotyczące stworzenia systemu, w którym będzie można kupować bilety. Wszelkie pomysły muszą być konsultowane i wspólnie uzgadniane. Cały czas jesteśmy w tej fazie - mówi rzecznika PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. Albo musimy stworzyć wspólną aplikację, która połączy obydwa systemy sprzedaży, albo wypracować taką możliwość, by oba te systemy były w stanie się "porozumieć". W tym momencie pracują nad tym nasi informatycy - dodaje.

Jak widać nic nie dzieje się automatycznie. Od kilku dni na Dworcu Centralnym w Warszawie stoją nowiutkie biletomaty. Do tej pory nie można w nich jednak kupić biletu.