„Polska wita!” wszystkich gości, którzy przyjechali do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży. Pod tym hasłem, tuż przy Wawelu rozpoczął działalność Pawilon Polski. W naszpikowanych polskimi technologiami sferycznych namiotach Pawilonu, zobaczyć można najnowsze osiągnięcia polskiej nauki, kultury, gospodarki i rolnictwa.

REKLAMA

Światowe Dni Młodzieży to jedno z największych i najważniejszych wydarzeń odbywających się w Polsce w tym roku. To również doskonała okazja do pokazania Polski i jej nowoczesnego oblicza. Dlatego grupa polskich instytucji publicznych postanowiła połączyć siły i pod wspólnym szyldem promować kraj wśród gości, którzy z całego świata przyjechali do Krakowa, aby spotkać się z papieżem Franciszkiem. Do projektu przystąpili: Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Rynku Rolnego, Narodowe Centrum Kultury, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Organizacja Turystyczna, oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., która jest koordynatorem i wykonawcą projektu.

Pawilon Polski stanął w samym sercu Krakowa - pod Wawelem - i w centrum lipcowych wydarzeń, czyli na szlaku Pielgrzymów Światowych Dni Młodzieży. Już sama bryła Pawilonu przykuwa uwagę przechodniów. Składa się on z czterech połączonych ze sobą sferycznych namiotów, takich jak te, które zagrały w hollywoodzkim przeboju Ridley'a Scott'a, "Marsjanin". Wchodzący do niego goście zobaczą Polskę, jako kraj dynamiczny, innowacyjny, atrakcyjny turystycznie i kulturowo, a Polaków jako pracowity i gościnny naród. Interaktywna, pełna nowoczesnych polskich technologii ekspozycja, zaskoczy każdego odwiedzającego. Na taki efekt liczą organizatorzy. Chcą, aby pielgrzymi dobrze zapamiętali Polskę, dzięki czemu staną się oni ambasadorami naszego kraju w swoich ojczyznach.Jakie atrakcje czekają na odwiedzających? Goście Pawilonu rozpoczną zwiedzanie od filmowej podróży po "Animowanej historii Polski" Tomasza Bagińskiego w trójwymiarze, w specjalnie przygotowanym na tę okazję kinie. Dla zwiedzających, chłonnych wiedzy o kraju, w którym odbywają się Światowe Dni Młodzieży, Narodowe Centrum Kultury przygotowało m.in. filmy i spoty w infokioskach ustawionych przed Pawilonem.

/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP
/ PAP/Jacek Bednarczyk / PAP



(MN)