"Euro 2012 jest ważne, ale nie róbmy z tego magicznej daty, gdzie wszystko na kolei musi się zmienić, bo nie ma na to żadnej szansy" - mówi Jacek Prześluga z zarządu PKP. Te słowa padły podczas otwarcia po remoncie dworca podmiejskiego Warszawa Wschodnia. Sam budynek może robić wrażenie, jednak obskurne perony i przejścia podziemne na Euro nie zostaną wyremontowane.

REKLAMA

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

b
Kolej skupiła się tylko na dworcowych halach, bo po pierwsze za perony i przejścia odpowiada inna kolejowa spółka, a po drugie na remont nie ma pieniędzy.

Na razie wyjście na perony z klimatyzowanego pomieszczenia, wyłożonego drogimi kamiennymi płytami, zagradzają metalowe drzwi. Przejścia na dworcu będą jedynie odświeżone, podobnie jak Dworzec Zachodni, który wygląda jeszcze gorzej.

Nowo wyremontowana hala kolei podmiejskiej Dworca Wschodniego
Nowo wyremontowana hala kolei podmiejskiej Dworca Wschodniego
Nowo wyremontowana hala kolei podmiejskiej Dworca Wschodniego
Nowo wyremontowana hala kolei podmiejskiej Dworca Wschodniego
Budowa Hali Głównej Dworca Wschodniego
Budowa Hali Głównej Dworca Wschodniego
Budowa Hali Głównej Dworca Wschodniego
Budowa Hali Głównej Dworca Wschodniego
Budowa Hali Głównej Dworca Wschodniego