Prawie 380 tysięcy gimnazjalistów sprawdziło dziś swoją wiedzę humanistyczną podczas egzaminu na zakończenie szkoły. Na początek zmierzyli się z testem z historii i WOS-u. Publikujemy arkusz i prozozycje odpowiedzi z tej części egzaminu!

REKLAMA
Zadania w tej części egzaminu rozwiązywali dla nas nauczyciele z dwóch szkół:

historycy Piotr Paluch i Artur Jóźwik oraz nauczyciel WOS-u Piotr Kulesza z VI LO w Lublinie oraz Jarosław Paszkiewicz - nauczyciel WOS-u i historii z gimnazjum w Węgorzewie.


Pozostałe pytania wraz z odpowiedziami na kolejnych stronach

Pozostałe pytania wraz z odpowiedziami na kolejnych stronach

Pozostałe pytania wraz z odpowiedziami na kolejnych stronach

Pozostałe pytania wraz z odpowiedziami na kolejnych stronach

Jak egzamin oceniają nauczyciele?

Jak poziom trudności testu oceniają nauczyciele z VI Liceum Ogólnokształcącego w Lublinie? Podkreślają, że by zdać egzamin, trzeba było posiadać wiedzę historyczną. Było mało zadań, albo niewiele opartych na samym źródle - twierdzą.

I dodają: Mało WOS-u, historia dominuje. Trafiły się zadania minimalnie kontrowersyjne, w których można było mieć wątpliwość co do odpowiedzi. Zadania z historii chyba byśmy ocenili jako "do przejścia".

Jutro uczniowie III klasy gimnazjum przystąpią do egzaminów z przedmiotów przyrodniczych i matematyki, a w piątek - z wybranego języka obcego.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: Zobacz terminy testów!

Podobnie jak dzisiaj, zarówno w czwartek, jak i piątek opublikujemy arkusze egzaminacyjne i odpowiedzi, opracowane przez naszych ekspertów.

"Mała Matura 2014", czyli jak pomagaliśmy uczniom przygotować się do egzaminu

Od tygodnia pomagaliśmy gimnazjalistom w przygotowaniach do egzaminu. Na naszych stronach opublikowaliśmy próbny arkusz egzaminu z matematyki i odpowiedzi do niego. Nauczyciele doradzali uczniom, co powtórzyć w ostatnich dniach przed testami i jakich błędów szczególnie się wystrzegać. Trener mentalny sportowców podpowiadał, jak dobrze psychicznie nastawić się przed egzaminem. Znani aktorzy zdradzili swoje sposoby na zapamiętywanie. Psycholog radził zaś uczniom, jak się zrelaksować, a rodzicom - jak z uczniami rozmawiać i pozytywnie ich mobilizować. Zobaczcie!