​To obecnie najlepsza formuła zbudowana przez studentów w Europie. Pojazd skonstruowany przez żaków Politechniki Wrocławskiej triumfował w zawodach Formuły Student we Włoszech. To pierwszy zespół, który odniósł taki sukces. Bolid RT08 przyspiesza do "setki" w niespełna 3,5 sekundy.

REKLAMA

Na torze Riccardo Palettiego we włoskim Varano walczyło 49 aut spalinowych i 19 elektrycznych. Oceniano nie tylko osiągi i budowę pojazdu, ale także biznesplan przygotowany przez żaków. Na samym torze rozegrano pięć konkurencji: Acceleration (test przyspieszenia na dystansie 75 metrów), Skid Pad (jazda na czas po torze w kształcie "ósemki"), Autocross (pokonanie na czas jednego okrążenia toru), Endurance (wyścig główny) oraz Efficiency (ocena wydajności pojazdu).

/ Bartek Paulus / RMF FM
/ Bartek Paulus / RMF FM
/ Bartek Paulus / RMF FM
/ Bartek Paulus / RMF FM
/ Bartek Paulus / RMF FM
/ Bartek Paulus / RMF FM
/ Bartek Paulus / RMF FM

Bolid RT08 studentów Politechniki Wrocławskiej po raz kolejny okazał się najlepszy w teście przyspieszenia osiągając czas czas 3,66 sekundy, a z wynikiem 55 sekund został sklasyfikowany na 2. miejscu podczas zmagań na najszybsze pokonanie jednego okrążenia toru. W pozostałych konkurencjach kierowcom PWR Racing Team nie poszło gorzej, bowiem zarówno w Skid Padzie, jak i w Endurance, także zajęli drugie miejsca.

Wyniki w poszczególnych kategoriach dały końcowe zwycięstwo w klasyfikacji generalnej pojazdów z silnikiem spalinowym. Z wynikiem 876,30 punktów wrocławski team wyprzedził ekipę Politechniki z Mediolanu (833,69) oraz niemiecką drużynę Uniwersytetu w Kassel (832,93).

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Studenci z Wrocławia zbudowali niezwykle szybki bolid

Moc tego pojazdu to 90 KW. Jego waga wynosi 190 kilogramów, a przyspieszenie do "setki" osiąga w czasie poniżej 3,5 sekundy. Przeciążenia panujące podczas jazdy są niezwykle wysokie. Podczas startu oraz na zakręcie przeciążenie jest dwa razy wyższe, niż gdybyśmy spadali - mówi Jędrzej Piasecki, lider zespołu i kierowca.

Wygraliśmy wytrzymałością i niezawodnością. To najlepsze cechy naszego bolidu. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych - mówi Magdalena Klimek, odpowiedzialna za promocję zespołu.

Bolid w całości wykonany jest przez studentów. Zespół składa się z 58 osób. Podzielony jest na dział techniczny oraz dział marketingu i zarządzania.

Studenci nie mają czasu na odpoczynek i długie świętowanie, bo w sierpniu czekają ich kolejne zawody w Czechach, Niemczech i na Węgrzech.

(ph)