Prace nad powstaniem nowej wersji inteligentnych okularów Google Glass przebiegają sprawnie i produkt niedługo powinien zostać zaprezentowany - podaje "Wall Street Journal". Gazeta powołuje się na wypowiedź prezesa biorącej udział w projekcie firmy Luxottica.

REKLAMA

Massimo Vian, prezes firmy przygotowującej projekt okularów Google Glass przyznał, że jego firma bierze udział w pracach, jednak nie zdradził żadnych szczegółów. "WSJ" przypomina jednak, że Luxottica współpracuje z Google od maja zeszłego roku i odpowiada za dostarczenie oprawek dla urządzenia. Dziennik "Wall Street Journal" dodaje, że niedawno Vian poleciał do USA, aby w Kalifornii spotkać się z inżynierami pracującymi nad projektem Google Glass. Wcześniej zapowiadał też nawiązanie współpracy z innym koncernem - Intelem.

Zespół koncentruje się na przyszłości produktu, a my nie będziemy komentować wszelkich plotek i spekulacji - zapowiedziało Google w odpowiedzi na doniesienia "WSJ".

W wywiadzie, który pod koniec marca ukazał się w tym samym dzienniku prezes wykonawczy Google Erick Schmidt zapewnił, że koncern nie rezygnuje z projektu inteligentnych okularów, po tym jak na początku roku zakończył sprzedaż Google Glass pierwszej generacji.

Schmidt podkreślił, że inteligentne okulary pozostają "dużą i fundamentalną platformą dla Google'a". Wytłumaczył także, że decyzja o zakończeniu sprzedaży pierwszego modelu daje szanse koncernowi na "przygotowanie (produktu) dla użytkowników".

W styczniu amerykański koncern zamknął projekt Explorer, w ramach którego twórcy oprogramowania komputerowego mogli kupować inteligentne okulary za cenę 1,5 tys. dolarów. Przedstawiciele Google'a zapewniali wtedy, że wyciągnęli wnioski z projektu, dzięki czemu są bardziej świadomi potrzeb rynku i konsumentów. Nie podano jednak żadnych szczegółów dotyczących okularów drugiej generacji.

Media technologiczne podają, że pieczę nad nowym projektem sprawuje Tony Fadell, który uznawany jest za ojca sukcesu odtwarzacza muzyki cyfrowej koncernu Apple - iPoda.

Google Glass zostały entuzjastycznie przyjęte przez użytkowników, kiedy pojawiły się na rynku w 2013 roku. Umożliwiały między innymi otrzymywanie informacji z internetu, robienie zdjęć i filmów wideo, a także ułatwiały nawigację. Jednak później zwracano uwagę, że Google nie spełnia obietnic i nie rozwija projektu.

Z badań firmy analitycznej IDC wynika, że światowy rynek zbytu na produkty takie jak inteligentne okulary, zegarki czy opaski do monitorowania aktywności będzie się w najbliższych latach dynamicznie rozwijał - w 2018 roku do sprzedaży ma trafić około 100 mln takich urządzeń, to sześciokrotnie więcej niż w 2014 roku.

Firma Luxottica jest właścicielem takich marek okularów jak Ray-Ban czy Oakley.

(md)