Co wybrać: Księgowość czy marketing? Pomoże ci "sztuczna inteligencja"

Środa, 16 listopada 2016 (13:30)

Praca jako handlowiec, specjalista od marketingu, HR-u czy raczej jako księgowy? Własna firma czy praca na etat? W znalezieniu odpowiedzi na te pytania ma pomóc nowe narzędzie zaprojektowane przez psychologów z warszawskiego Uniwersytetu SWPS oraz PricewaterhouseCoopers. To "M.A.I.A.", czyli Matching Artificial Inteligence Assistant.

Punktem wyjścia do stworzenia systemu sztucznej inteligencji M.A.I.A. było opracowanie przez ekspertów z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS specjalistycznych testów, które w trakcie trwania programu będą wypełniali zarówno doświadczeni pracownicy, jak i pracodawcy i studenci. Będą odpowiadali między innymi na pytania o to, w jakim środowisku pracy czują się najlepiej i jakie są ich zainteresowania.

To prawdziwy test psychologiczny, a nie psychozabawa czy quiz. W najbliższych tygodniach będziemy zbierać dane od pracowników i absolwentów. W lutym narzędzie powinno być gotowe. W kolejnych etapach planujemy opracowanie norm do testu tak, aby każdy mógł porównać swój wynik do wyników rówieśników lub osób pracujących na podobnych stanowiskach. To pomoże w określeniu mocniejszych i słabszych stron - mówi doktor Magdalena Kaczmarek z Uniwersytetu SWPS. 

W sumie w bazie ma znaleźć się ok. 20 różnych stanowisk, do których będzie można dopasować swoje kompetencje. Będą to też nowe zawody, które pojawiają się wraz z transformacją cyfrową. Odpowiadamy na to, że dotychczasowe metody rekrutacji stają się coraz mniej efektywne - wyjaśnia Ewa Zmysłowska z PwC.

System M.A.I.A. będzie można znaleźć na stronie internetowej www.matchbeta.pl

Artykuł pochodzi z kategorii: Nauka

Michał Dobrołowicz