RMF FM liderem najbardziej opiniotwórczych mediów

Wtorek, 20 listopada 2012 (11:47)

W październiku aż 317 razy inne media powoływały się na ustalenia dziennikarzy RMF FM. Druga w rankingu stacja zanotowała cytowalność na poziomie dwustu trzech razy a na trzecią powoływano się osiemdziesiąt trzy razy. W ubiegłym miesiącu w radiu, prasie, w telewizji oraz w internecie dominowała katastrofa smoleńska.

Na drugim miejscu znalazły się tematy polityczne a na trzecim sprawy ekonomiczne. Z rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia RMF FM, głównie w kontekście katastrofy smoleńskiej: zdjęć ofiar, które pojawiły się w internecie oraz kolejnych ekshumacji. W ciągu ostatnich 10 miesięcy RMF FM zanotowało również rekordową słuchalność. Z danych Radio Track wynika, że stację wybiera 25,6 proc. pytanych. Oznacza to, że więcej niż co czwarta minuta poświęcona na słuchanie stacji radiowych przez dorosłych Polaków przypada na RMF FM.

Udział RMF FM w okresie od sierpnia do października po raz kolejny z rzędu był wyższy o ponad 10 punktów procentowych od wyniku kolejnej w rankingu stacji ogólnopolskiej. Zasięg dzienny stacji wynosi 29,6 proc., co oznacza, że każdego dnia z RMF FM spędza czas 8,9 mln Polaków. W tak zwanej grupie komercyjnej, czyli wśród osób w wieku 16-49 lat, zasięg dzienny RMF FM wynosi 35,7 proc., co oznacza, że każdego dnia radio ma 6,6 mln słuchaczy z targetu. Udział w czasie słuchania w targecie komercyjnym wynosi 29,7 proc., co jest najwyższym wynikiem w tym roku.

Artykuł pochodzi z kategorii: Kultura