Madonna królową marketingu

Poniedziałek, 31 marca 2008 (13:53)

Na miesiąc przed oficjalną premierą nowej płyty Madonny "Hard Candy" artystka już zarobiła miliony dolarów. Zanim album trafi do sklepów, będzie dostępny dla użytkowników jednej z sieci telefonów komórkowych. Wcześniej nagrania z płyty trafiły do producenta szamponów i lakieru do włosów.

Muzycy często sprzedają swoje piosenki do reklam. Prawie nigdy nie robią tego przed premierą płyty na rynku. Zdaniem ekspertów jednak, strategia Madonny to marketingowy majstersztyk. Sprzedała ponad połowę utworów z nowego albumu, a jej piosenki wspierają już sprzedaż różnych produktów od telefonów komórkowych po lakier do włosów.

Artystka poza tym, że może liczyć miliony dolarów na swoim koncie, ma także zapewnioną całkowicie darmową promocję płyty na całym świecie. Każda emisja reklamy to kolejne osoby, które za niespełna miesiąc pójdą do sklepu, by albumu wysłuchać w całości. Oczywiście płacąc za to.

Artykuł pochodzi z kategorii: Kultura

RMF FM - newsroom