Trwa 69. sezon najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych świata. W wyścigu o Grand Prix Europy Robert Kubica zajął trzecie miejsce. Polski kierowca zajmuje obecnie czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.

REKLAMA

Kalendarium wyścigów:

1.|16 marca|Grand Prix Australii|Albert Park| 2.|23 marca|Grand Prix Malezji|Sepang International| 3.|6 kwietnia|Grand Prix Bahrajnu|Bahrain International| 4.|27 kwietnia|Grand Prix Hiszpanii|Circuit de Catalunya| 5.|11 maja|Grand Prix Turcji|Instanbul Park| 6.|25 maja|Grand Prix Monako|Circuit de Monaco| 7.|8 czerwca|Grand Prix Kanady|Giles Villeneuve Circuit| 8.|22 czerwca|Grand Prix Francji|Circuit de Nevers| 9.|6 lipca|Grand Prix Wielkiej Brytanii|Silverstone Circuit| 10.|20 lipca|Grand Prix Niemiec|Hockenheimring| 11.|3 sierpnia|Grand Prix Węgier|Hungaroring| 12.|24 sierpnia|Grand Prix Europy|Valencia Street Circuit| 13.|7 września|Grand Prix Belgii|Spa Francorchamps 14.|14 września|Grand Prix Włoch|Autodromo Natzionale di Monza 15.|28 września|Grand Prix Singapuru|Singapore Street Circuit 16.|12 października|Grand Prix Japonii|Fuji International 17.|19 października|Grand Prix Chin|Shanghai International 18.|2 listopada|Grand Prix Brazylii|Interlagos

Klasyfikacja MŚ kierowców (po 13 z 18 eliminacji):

1.|Lewis Hamilton|McLaren-Mercedes|70 pkt 2.|Felipe Massa|Ferrari|64 3.|Kimi Raikkonen|Ferrari|57 4.|Robert Kubica|BMW-Sauber|55 5.|Heikki Kovalainen|McLaren-Mercedes|43 6.|Nick Heidfeld|BMW-Sauber|41 7.|Jarno Trulli|Toyota|26 8.|Fernando Alonso|Renault|18 9.|Mark Webber |Red Bull|18 10.|Timo Glock|Toyota|15 11.|Nelson Piquet Jr|Renault|13 12.|Rubens Barrichello|Honda|11 13.|Sebastian Vettel|Toro Rosso|9 13.|Nico Rosberg|Williams|9 15.|Kazuki Nakajima|Williams|8 16.|David Coulthard|Red Bull|6 17.|Jenson Button|Honda|3 18.|Sebastien Bourdais|Toro Rosso|2

Kto zdobędzie w tym roku tytuł mistrza świata?

W ubiegłym roku mistrzem świata Formuły 1 został Fin Kimi Raikkonen z Ferrari. W tym roku bolidy Maranello z całą pewnością będą liczyły się w walce o końcowe zwycięstwo. Mówił o tym niedawno sam Michael Schumacher, wielokrotny mistrz świata F1, a obecnie współpracownik Ferrari. Ten bolid może walczyć o zwycięstwo od pierwszego wyścigu. Ale trzeba być uważnym, ponieważ bez elektronicznej pomocy wszystko zależy od ciebie. Wszystko jest w twoich rękach i w twojej głowie - powiedział gazecie „La Gazzetta dello Sport”.

Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Hiszpan Fernando Alonso uważa, że w tym sezonie ma 30 procent szans na ponowne wywalczenie tytułu. Może uda mi się wygrać wyścig, może dwa. Ale na zdobycie tytułu mistrzowskiego nie mam większych szans, gdyż rywale z ekip Ferrari i McLarena będą dysponowali lepszym sprzętem. Mój zespół jest OK, ale ten sezon chyba poświęcimy na dopracowanie samochodu - stwierdził. Zdaniem kierowcy Renault o mistrzostwo będą do samego końca walczyć Anglik Lewis Hamilton (McLaren) i Fin Kimi Raikkonen.

Czy do walki o mistrzowski tytuł włączą się kierowcy BMW Sauber? Nie wiemy, czy nowy bolid będzie wystarczająco szybki, aby wygrywać. Początek prac nie był pomyślny - powiedział przed sezonem Niemiec Nick Heidfeld. Robert Kubica w wywiadzie dla „Przeglądu Sportowego” zaznaczył, że jego team podjął wielkie ryzyko. W nowym bolidzie jest wiele elementów, które nigdy wcześniej nie były używane w Formule 1 - stwierdził.

Co jest celem niemieckiego zespołu w tym roku? Nasz ambitny cel na sezon 2008 nie ulega zmianie: w tym roku chcemy zmniejszyć przewagę liderów i wygrać nasz pierwszy wyścig - stwierdził Mario Thiessen, szef zespołu BMW Sauber. Cel został osiągnięty dość szybko. Pierwsze miejsce podczas Grand Prix Kanady wywalczył Robert Kubica.

Bez kontroli trakcji i z identycznymi „sercami”:

W tym roku Międzynarodowa Federacja Samochodowa wprowadziła kilka istotnych zmian w regulaminach sportowych i technicznych F1. Wszystkie bolidy muszą być wyposażone w identyczne „serca”, czyli Elektroniczne Jednostki Kontrolne, dostarczane przez FIA (za ich produkcję będą odpowiadać McLaren i Microsoft).

Wprowadzono również m.in. zakaz modyfikacji silników i używania systemów kontroli trakcji. Szefostwo F1 doszło bowiem do wniosku, że wyścigi samochodów bez elektronicznych „wspomagaczy” są o wiele ciekawsze. Największą rolę pełni w nich bowiem człowiek, a nie urządzenia.

Kubica z „czwórką”; aż pięciu debiutantów:

Robert Kubica jeździ w tym sezonie z numerem cztery na bolidzie. Jego kolega z zespołu otrzymał numer trzy. „Jedynkę” otrzymał mistrz świata Fin Kimi Raikkonen. Kierowcy teamu McLaren, który został ukarany za ubiegłoroczną aferę szpiegowską, jeżdzą z numerami 22 i 23.

W tym roku aż pięciu kierowców rozpoczeło swój pierwszy, regularny sezon wyścigów. Są to: Brazylijczyk Nelson Piquet, Japończyk Kazuki Nakajima, Niemiec Timo Glock, Francuz Sebastien Bourdais i Niemiec Sebastian Vettel.

Składy poszczególnych zespołów Formuły 1 w sezonie 2008:

Ferrari|1. Kimi Raikkonen|Finlandia |2. Felipe Massa|Brazylia BMW Sauber|3. Nick Heidfeld|Niemcy |4. Robert Kubica|Polska Renault|5. Fernando Alonso|Hiszpania |6. Nelson Piquet|Brazylia Williams|7. Nico Rosberg|Niemcy |8. Kazuki Nakajima|Japonia Red Bull|9. David Coulthard|Wielka Brytania |10. Mark Webber|Australia Toyota|11. Jarno Trulli|Włochy |12. Timo Glock|Niemcy Toro Rosso|14. Sebastien Bourdais|Francja |15. Sebastian Vettel|Niemcy Honda|16. Jenson Button|Wielka Brytania |17. Rubens Barrichello|Brazylia Super Aguri|18. Takuma Sato|Japonia |19. Anthony Davidson|Wielka Brytania Force India|20. Adrian Sutil|Niemcy |21. Giancarlo Fisichella|Włochy McLaren|22. Lewis Hamilton|Wielka Brytania |23. Heikki Kovalainen|Finlandia