„Jesus is my Boss” („Jezus jest moim Szefem!”), „Why not?” (Dlaczego nie?”), „Kościół jest bogaty: jest w nim dużo miłości, nadziei i braterstwa!”, „Chrystus jest moją pasją”. To slogany nowej, zaskakującej kampanii Konferencji Biskupów Francji, która ma przyciągnąć młodych ludzi do seminariów duchownych.

REKLAMA

Nietypowa kampania - opracowana przez renomowaną francuską agencję reklamową Bayard Service - kosztowała ponad 300 tysięcy euro. Zdjęcia modnie ubranych kapłanów, opatrzone sloganami przypominającymi oferty pracy w wielkich koncernach, można zobaczyć w nadsekwańskich gazetach i na kartkach pocztowych. Darmowe pocztówki odsyłają wszystkich zainteresowanych na stronę Konferencji Biskupów Francji na internetowym portalu Facebook.

Próbujemy stworzyć bardziej nowoczesny wizerunek Kościoła. Uczymy się od młodzieży, jak do niej dotrzeć - wyjaśnia Bernard Podvin rzecznik Konferencji Biskupów Francji. Ta ostania niepokoi się, że liczba duszpasterskich powołań spada, choć bezrobocie rośnie.