"Podciągnij spodnie, podciągnij swój wizerunek" - billboardy z takimi hasłami staną dziś na nowojorskim Brooklynie. Najwięcej młodych ludzi nosi tam spodnie, których krok zaczyna się na wysokości kolan.

Kampania w Nowym Jorku ma nakłonić młodych ludzi, by zmienili styl.

Czy kampania spowoduje zmianę stylu ?

"Cała ta kultura opadających spodni rozpanoszyła się w mieście i kraju. Sami robimy z siebie klaunów" - mówi senator z Brooklynu, który finansuje kampanię. Zachęcił go do tego jeden z uczestników amerykańskiego "Idola", który zaśpiewał piosenkę o opuszczonych spodniach: "Gacie w dół, gacie w dół, wyglądasz jak idiota, gdy masz gacie w dół. Podciągnij je!"

W internecie natychmiast znalazły się przeróbki tego utwory. Obejrzały je miliony Amerykanów. Ale czy akcja odniesie sukces? Na Brooklynie nasz korespondent usłyszał, że to nie moda a zasada, styl i symbol luźnego życia.