Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej oddalił żądania firmy Adidas i ograniczył jej prawo do ścigania naśladowców swojego słynnego logo. Producent ubrań i butów sportowych chciał ochrony swojego znaku, czyli trzech pasków i zakazania stosowania pasków na produktach innych firm.

Adidas ma za złe innym producentom ubrań i butów sportowych, że próbują się pod niego podszywać, umieszczając na wyrobach dwa równoległe paski na kontrastowym tle. W ten sposób - argumentuje firma - wprowadzają w błąd konsumentów, którym dwa paski mylą się ze słynnymi trzema paskami, które stały się znakiem rozpoznawczym Adidasa.

Trybunał uznał jednak, że jeśli konkurencja umieszcza na swoich wyrobach dwa paski w "uczciwych" zamiarach, to nie sposób jej z góry tego zabronić. I że ozdabianie ubrań albo butów dwoma paskami wcale nie kłóci się z przysługującym Adidasowi prawem do ochrony swego logo, czyli trzech pasków.

Jednocześnie sędziowie podkreślili, że jeśli okaże się, że celem umieszczenia dwóch, czy czterech pasków było wprowadzenie w błąd konsumenta, to produkt może być uznany za podróbkę.