W automatach woda, mleko i soki bez cukru. Firma PepsiCo ogłosiła, że do 2012 roku zamierza wycofać ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach produkowane przez nią słodzone napoje.

Kaloryczne napoje nie trafią do szkół także w Polsce. W zamian w automatach pojawią się produkty beztłuszczowe i niesłodzone. Będzie tak zarówno w szkołach podstawowych jak i w gimnazjach. Domagała się tego m.in. Światowa Organizacja Zdrowia. O taką decyzję zabiegała również Pierwsza Dama Ameryki.

Michelle Obama kilka tygodni temu rozpoczęła kampanię na rzecz walki z otyłością amerykańskich

dzieci. Zaapelowała do producentów żywności o obniżenie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych produktach. Koncerny nie mogły sobie pozwolić na wycofanie niezdrowych wyrobów tylko ze szkół w Stanach Zjednoczonych. Dlatego zapowiadają podobną akcję na świecie.

Na początku marca podobną decyzję ogłosił drugi światowy potentat w produkcji napojów, Coca-Cola. Firma ta zadeklarowała jednak, że kończy ze sprzedażą słodzonych napojów tylko w szkołach podstawowych na całym świecie.