Przez ponad 18 godzin pasażerowie linii lotniczych Sky Europe czekali na lotnisku Fumicino w Rzymie na lot do Polski. Ich samolot uległ awarii.

Podróżni skarżyli się przede wszystkim na brak informacji. Od godz. 7.10 do ok. godz. 13 nie mieliśmy żadnej informacji. Nic nie było podawane ani przez głośnik ani na tablicy przy stoisku, gdzie miała być odprawa - powiedziała RMF FM jedna z podróżnych.

Trudno mi powiedzieć, dlaczego nie było żadnych informacji. Za to bardzo przepraszam - stwierdził Eryk Kłopotowski, rzecznik Sky Europe. Przedstawiciel przewoźnika zapewnił, że podróżnym udzielono pomocy w zakresie określonym przez unijne przepisy. Klientom Sky Europe zapewniono m.in. nocleg i posiłki.

Warto zaznaczyć, że zgodnie z unijnymi regulacjami, jeśli opóźnienie jest większe niż 5 godzin, przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu uiszczonej opłaty za przewóz (w zależności od potrzeby łącznie z bezpłatnym przelotem do portu, w którym podróż rozpoczęto).