Od 1 stycznia brytyjskie stacje telewizyjne nie mogą emitować reklam wysokokalorycznej żywności. Zakaz ten obowiązuje w czasie, kiedy telewizję ogląda najwięcej dzieci poniżej 16 roku życia.

Nowe rozporządzenie dotyczy reklam żywności bogatej w cukier, tłuszcze i sól. Oglądające telewizję dzieci nie będą już więc kuszone ociekającymi ketchupem hamburgerami i utopioną w serze pizzą.

Z przeprowadzonych na Wyspach Brytyjskich sondaży wynika, że nawet 10-letnie dziecko, z uwagi na pojawiające się w telewizji reklamy, jest w stanie rozpoznać co najmniej 400 różnych produktów. Po wprowadzeniu zakazu ta statystyka powinna ulec zmianie.

Zapewne zmniejszy się również dochód, jaki stacje telewizyjne uzyskują od producentów niezdrowej żywności. Tu dziura budżetowa może osiągnąć nawet sumę 39 milionów funtów. Jednak jak twierdzą rządowi eksperci, zdrowie dzieci jest bezcenne.