Do księgarń trafiły dwie książki poświęcone zmarłemu niedawno twórcy Apple'a: "Steve Jobs: sztuka prezentacji" i "Steve Jobs: sekrety innowacji" Carmine'a Gallo. W USA po śmierci Steve'a Jobsa przyspieszono wydanie jego biografii.

Specjalista do spraw komunikacji marketingowej Carmine Gallo, który od dawna obserwował i opisywał dokonania Jobsa, chciał uchwycić jego fenomen w serii książek. Rok temu wydał poradnik o sztuce prezentacji inspirowany wystąpieniami Jobsa, serię kontynuuje druga książka: "Steve Jobs: sekrety innowacji". Obie pozycje trafiły równolegle do polskich księgarń.

Gdy Jobs prowadził prezentacje nowych produktów Apple'a, prawie zawsze w wypłowiałych dżinsach, czarnym golfie i białych sportowych butach, słuchano go z największą uwagą. "Sztuka prezentacji" to właściwie poradnik, który wskazuje, co robić, by dobrze wypaść przed publicznością - a źródłem inspiracji dla autora są właśnie słynne prezentacje Jobsa.

Wśród kluczowych rad znajduje się "zaangażowanie emocjonalne mówcy w przedstawianą prezentację". Gallo podkreśla także jak ważne jest zaplanowanie krok po kroku wystąpienia, łącznie z "momentem opadu szczęki" - czyli kluczowego elementu przemówienia, który powinien być najlepiej przygotowanym fragmentem. Poprzez dokładną analizę slajdów, poszczególnych słów, a nawet gestów Jobsa - czytelnik będzie wiedział jak odpowiednio "podkręcić" prezentację, by była zarówno ciekawą informacją, jak i rozrywką.

Gallo radzi także, by nagrywać swoje wystąpienia i później je analizować, jego zdaniem to najlepsza metoda doskonalenia umiejętności prezentacyjnych.

Książki, które ukazały się nakładem wydawnictwa Znak, to prawdopodobnie dopiero początek publikacji i inicjatyw zainspirowanych postacią Steva'a Jobsa. Za oceanem wielbiciele twórcy Apple'a już ogłosili m.in. na Facebooku 14 października dniem Steve'a Jobsa - na obchody proponują, by ubrać się jak on (zalecane czarne golfy, niebieskie dżinsy i jasne obuwie sportowe).