Belgijska gazeta przeprasza za "polski obóz pracy Auschwitz"

Czwartek, 12 stycznia 2012 (10:38)

Po interwencji RMF FM belgijska gazeta "Het Laatste Nieuws" przeprosiła w dzisiejszym wydaniu za określenie "polski nazistowski obóz pracy Auschwitz". Sformułowanie to znalazło się w artykule opisującym skandal wokół siłowni z Dubaju, która wykorzystała zdjęcia obozu w reklamie.

Gazeta w dzisiejszym wydaniu przyznaje, że "to sformułowanie zostało wybrane niewłaściwie. Chcieliśmy napisać, że Auschwitz jest w Polsce, ale absolutnie nie chcieliśmy stworzyć wrażenia, że polskie społeczeństwo w jakikolwiek sposób jest odpowiedzialne za to, co działo się w tym obozie koncentracyjnym podczas drugiej wojny światowej. Polska była okupowana, a horror w Auschwitz był zorganizowany przez nazistowskie Niemcy. Redakcja chciałaby przeprosić wszystkich, którzy poczuli się dotknięci z powodu naszego sformułowania".

Nasza korespondentka Katarzyna Szymańska-Borginon jako pierwsza poinformowała o kłamliwym określeniu fałszującym historię - sugerującym odpowiedzialność Polski za zbrodnię oświęcimską - ambasadę RP w Brukseli. Ta zażądała od gazety sprostowania.

Belgijski dziennik opisywał szokującą reklamę zamieścił w internecie klub fitness The Circuit Factory w Dubaju. Pod zdjęciem torów i bramy Auschwitz widnieje hasło, zachęcające do przyjścia na siłownię, by spalać kalorie ("Kiss your calories goodbye").

Właściciel siłowni Phil Parkinson kazał usunąć reklamę i przeprosił za nią na Twitterze i Facebooku. Zapewniał, że jej pomysłodawca już nie pracuje. Ale i tak okazało się, że ta niesmaczna reklama przysporzyła mu wielu nowych klientów.

Artykuł pochodzi z kategorii: Świat

Katarzyna Szymańska-Borginon