Krakowski oddział GDDKiA planuje, że w październiku tego roku zostanie udostępniony do ruchu prawie 35-km odcinek autostrady A4 od węzła Krzyż k. Tarnowa (Małopolska) do węzła Dębica Pustynia (Podkarpackie). To przedostatni budowany fragment polskiej części A4.

REKLAMA

Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, odcinek ten będzie przejezdny, ale wciąż będą trwały tam prace budowlane. W związku z tym ruch na części trasy poprowadzony zostanie jedną nitką w obie strony przy ograniczeniu prędkości.

Chodzi przede wszystkim o rejon budowanej estakady nad rzeką Wisłoką o długości około 1300 metrów. Inwestycja ta z powodu błędów popełnionych przez poprzedniego wykonawcę notuje największe opóźnienia.

/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP
/ PAP/Darek Delmanowicz / PAP

Według drogowców, cały kontrakt na odcinek między Tarnowem a Dębicą jest wykonany w około 75 proc.

Budowany odcinek jest częścią biegnącej z zachodniej Europy na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość tej trasy w Polsce wyniesie ok. 670 km.

Po udostępnieniu odcinka między Tarnowem i Dębicą w budowie pozostanie jeszcze jeden fragment A4 - ponad 41-kilometrowy odcinek od Rzeszowa do Jarosławia na Podkarpaciu.

(j.)