Centralny odcinek drugiej linii metra - o długości ponad 6 km - łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Zobacz, jak powstawało metro. I dlaczego dopiero teraz mogą korzystać z niego warszawiacy.

REKLAMA

Nowe plany poprowadzenia II linii metra ogłosił w 2006 roku p.o. prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz. Pierwotnie władze stolicy chciały, by ten odcinek ukończono w 2011 r., a oddano go do użytku w I połowie następnego roku. Metrem na Pradze warszawiacy mieli jeździć w drugiej połowie 2012.

16 sierpnia 2010

Jednak w związku z problemami z przetargiem, ostatecznie budowę II linii metra rozpoczęto w sierpniu 2010.

4 kwietnia 2012

W 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. [WIĘCEJ NA TEN TEMAT]

Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM
Opuszczenie gigantycznego wiertła w głąb ziemi to trudna i wymagająca precyzji operacja / Daniel Pączkowski / RMF FM

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

14 sierpnia 2012

W sierpniu 2012 r. zalany został teren budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. Zamknięto tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r. [WIĘCEJ NA TEN TEMAT]

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

28 września 2012

Pod koniec września udało się połączyć pierwsze dwie stacje drugiej linii metra. Prace trwały cztery miesiące. Oba tunele łączące Rondo Daszyńskiego z rondem ONZ miały 110 metrów długości. Ten dystans kolejka pokonuje w 3 minuty.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM
Przejście z jednej stacji na drugą zajmuje kwadrans. Podziemna kolejka pokona ten dystans w 3 minuty. / Piotr Glinkowski / RMF FM

13 maja 2013

Warszawiacy wielokrotnie mieli problemy komunikacyjne w związku z budową metra. W pierwszej połowie 2013 roku przez pewnie czas zamknięte były dwie stacje: Centrum i Świętokrzyska. Pod tunelami I linii pracowała jedna z tarcz, która drąży tunel II linii.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video


26 marca 2014

Tunele metra połączone. Przebito ostatnią ścianę pod Wisłostradą.

Przebito ścianę w tunelu pod Wisłostradą, łączącym wschodnią i zachodnią część stacji II linii metra Centrum Nauki Kopernik.

14 grudnia 2014

Pierwotnie mieszkańcy stolicy mieli skorzystać z podziemnej kolejki od 14 grudnia ubiegłego roku. Jednak - jak wówczas tłumaczyły władze Warszawy - przyczyną opóźnienia był pożar, jaki wybuchł 2 grudnia na stacji Rondo Daszyńskiego. Doszło tam do zapalenia się akumulatorów.

5 marca 2015

Próba generalna przed oddaniem warszawskiego metra. Kolejką jechała nasza dziennikarka Magdalena Gawlik. Jak opisuje przejażdżka trwała 22 minuty. Jednak w normalnym ruchu, gdy kolejka będzie czekać na wszystkich wsiadających i wysiadających, trasa od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego powinna zająć niespełna 30 minut.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

A oto wszystkie stacje II linii metra; kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".

(MKam)