19,5 miliona wyda Urząd Morski w Szczecinie na modernizację basenów portowych w miejscowościach nad Zalewem Szczecińskim. Umowy z wykonawcą są już podpisane, a inwestycja ruszy na początku przyszłego roku. Wszystko po to, by polskie porty miały szansę przyciągnąć zagranicznych żeglarzy.

REKLAMA

Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim - Kamień Pomorski / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim - Gryfino / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim - Gryfino / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim - Gryfino / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim / Grzegorz Hatylak / RMF FM
Wizualizacje portów na zachodniopomorskim szlaku żeglarskim / Grzegorz Hatylak / RMF FM

W ramach projektu przebudowane będą baseny portowe oraz wejścia do portów w Trzebieży, Wolinie, Lubiniu, Kamieniu Pomorskim i w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. Zmodernizowane ma być pływające oznakowanie nawigacyjne dzienne i nocne. Pogłębione zostaną też podejściowe tory wodne do portów lokalnych: Trzebież, Nowe Warpno, Stepnica, Lubin, Kamień Pomorski, Dziwnów (od strony Zalewu Kamieńskiego), Wolin (od strony Zalewu Szczecińskiego).

Projekt przewiduje także modernizację budynków kapitanatu portu w Trzebieży oraz bosmanatów portów w Kamieniu Pomorskim i Wolinie. Na tym jednak nie koniec, bo Urząd Morski kupi także dwie szybkie jednostki inspekcyjne do kontroli i monitorowania wód. Wszystko po to, by na zalewie było bezpieczniej.

Polskie porty zalewowe są niedoinwestowane, zaniedbane, a przede wszystkim zbyt płytkie, by przyjąć większe jednostki turystyczne. Pogłębienie podejść do portów i modernizacja nabrzeży da szanse na rozwój i walkę o zagranicznych żeglarzy-turystów. Na razie żeglarze z Niemiec i ze Skandynawii wybierają porty po niemieckiej stronie zalewu.