Więcej pociągów z Pomorza do Krakowa i Warszawy oraz dwa nowe połączenia ze Szczecina, przez Zieloną Górę, do Wrocławia - to główne zmiany, które przyniesie nowy rozkład jazdy PKP, który ma wejść w życiu 11 grudnia. Bilety będzie można kupić od najbliższego piątku.

REKLAMA

Od grudnia pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej połączeń ekonomicznych, obsługiwanych pociągami kategorii TLK. Zyskają między innymi mieszkańcy Pomorza Środkowego (Kołobrzeg, Koszalin i Słupsk), którzy pojadą bezpośrednim pociągiem TLK Pobrzeże do Krakowa przez Warszawę. Kolejną nowością będzie TLK Kociewie - skład kursujący z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę. Natomiast Szczecin będzie miał dwa nowe całoroczne połączenia z Wrocławiem przez Zieloną Górę (TLK Swarożyc i TLK Światowid).

Dodatkowo do rozkładu powróci codzienny, całoroczny nocny pociąg z Trójmiasta do Zakopanego, z grupami wagonów do Przemyśla, Krynicy Zdroju i Zagórza (TLK Karpaty).

PKP Intercity wprowadzi również zmianę kategorii dla trzech pociągów międzynarodowych (Praha, Porta Moravica i Varsovia) z Express InterCity na InterCity.

Dzięki zakończeniu przez zarządcę infrastruktury prac modernizacyjnych na niektórych odcinkach oraz wprowadzeniu szybszego taboru, w nowym rozkładzie jazdy skróceniu ulegną czasy przejazdów na kilku popularnych trasach. Z Warszawy do Wrocławia przez Łódź i Kalisz podróż pojazdami PesaDART będzie trwała o około o 30 minut krócej.

Nawet o ponad 30 minut skróci się również czas przejazdu na trasie Przemyśl - Kraków, a pociąg EIP, choć zyska dodatkowy przystanek w Bochni, trasę między stolicą Małopolski a Rzeszowem pokona w przeciągu 1 godziny i 42 minut. Dodatkowo, krócej o blisko 30 minut pojadą składy kategorii IC oraz TLK na trasie Warszawa - Trójmiasto przez Iławę. Oznacza to, że pociągiem IC Neptun pasażerowie pokonają tę trasę w niecałe 3 godziny, natomiast składami TLK tylko 30 minut dłużej.

Dłuższa podróż do Lublina

W połowie 2017 roku rozpoczną się prace na dwóch trasach. Remont linii Warszawa - Lublin wydłuży czas podróży między tymi miastami o 40-50 minut. Modernizacja potrwa około 1,5 roku, ale po jej zakończeniu pociągi pokonają tę trasę z prędkością 160 km/h. Zaplanowane jest również rozpoczęcie modernizacji trasy między stolicą a Poznaniem. Od połowy przyszłego roku składy PKP Intercity będą jeździć trasą okrężną przez Gniezno, czas podróży wydłuży się o około 60 minut. Po ich zakończeniu pociągi na całej linii, ze stolicy Wielkopolski do Warszawy, pojadą z prędkością 160 km/h.

(az)