Komputerowa gra akcji "Ghostrunner" wyprodukowana przez krakowskie studio One More Level została uznana za najlepszą grę 2020 roku w konkursie Digital Dragons Awards. W sumie przyznano pięć nagród dla polskich produkcji, nagrodę dla gry zagranicznej oraz nagrodę specjalną.

REKLAMA

Nagrody wręczono podczas gali Digital Dragons Awards kończącej tegoroczną edycję konferencji poświęconej grom komputerowym Digital Dragons w Krakowie. Zwycięzców wyłoniło w drodze głosowania jury złożone z czołowych polskich krytyków gier cyfrowych.

Jak poinformował Jacek Wandzel, koordynator konkursu i specjalista ds. gier niezależnych w Krakowskim Parku Technologicznym, który jest organizatorem wydarzenia, za najlepszą polską grę 2020 roku uznano "Ghostrunner" - grę akcji osadzoną w szarej cyberpunkowej rzeczywistości. Produkcja krakowskiego One More Level była zdecydowanym faworytem jurorów.

Jak ocenił Jakub Karaś, członek jury, zwycięska produkcja to połączenie dynamicznej akcji, świetnej oprawy audowizualnej i cyberpunkowego klimatu.

Sukces "Ghostrunnera" może być przykładem dla innych rodzimych developerów. W pełni zasłużona nagroda, która pokazuje, że nie tylko rodzimi giganci są w stanie tworzyć gry na światowym poziomie - dodał juror.

Gra "Cyberpunk 2077" firmy CD Projekt Red otrzymała nagrody w dwóch kategoriach dotyczących oprawy muzycznej i artystycznej: Best Polish Original Game Soundtrack i Best Polish Game Art.

Nagrodę Best Polish Game Design za oprawę wizualną otrzymała niezależna produkcja "Carrion" wyprodukowana przez Phobia Game Studio.

Za najlepszą polską grę na urządzenia mobilne - Best Polish Mobile Game - uznano "Book of Demons - Tablet Edition" studia Thing Trunk.

Statuetkę dla najlepszej gry zagranicznej otrzymała gra akcji "Hades" studia Supergiant Games.

Nagroda specjalna trafiła do Artura Maksary z firmy AMD. Jest on także członkiem zarządu fundacji Indie Game Polska oraz Game Industry Conference.

W ocenie Jacka Wandzela tegoroczne Digital Dragons Awards pokazują wysoki poziom i różnorodność polskich gier. Nie było w ubiegłym roku jednego tytułu, który zakasowałby wszystkie inne - wskazał.