Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała raport, w którym wytyka błędy irlandzkiej firmie budującej jeden z odcinków A1 w woj. kujawsko-pomorskim. Największymi zarzutami wobec SRB Civil Engineering, jakie pojawiają się w raporcie, jest brak postępu w pracach przy betonowaniu wiaduktów i niewielkie zaangażowanie ludzi na placu budowy.

REKLAMA

Urzędnicy opublikowali właśnie pierwszy raport, który został przeprowadzony po udzieleniu zgody na to, aby właśnie spółka SRB Civil Engineering dokończyła autostradę. Głównym zarzutem kierowanym w stronę irlandzkiej firmy jest... małe zaangażowanie ludzi w prace na budowie. Okazuje się, że po powrocie Irlandczyków na odcinek z Brzezia do Kowala, w szczytowym momencie pracowało zaledwie 19 osób i 13 maszyn.

W raporcie Irlandczykom wytyka się także to, że nie zgłosili jeszcze kierowników robót mostowych, co rodzi obawę, że prace te nie ruszą zbyt szybko. Dokument zawiera też informację o tym, że na odcinku z Czerniewic do Brzezia wciąż nie rozpoczęto układania podbudowy z betonu asfaltowego - a trzeba go położyć na odcinku długości 2,5 kilometra.

Dzięki raportowi GDDKiA prace związane z powstawaniem autostrady wreszcie stały się przejrzyste. Wszyscy zainteresowani mogą sprawdzić, co dzieje się na placu budowy z dokładnością co do dnia.

Drogowcy patrzą na ręce Irlandczykom

O tym, że irlandzka firma SRB Civil Engineering dokończy prace na odcinku autostrady A1 z Brzezia do Kowala informowaliśmy w zeszłym tygodniu. Ta decyzja to efekt zakończonych sukcesem rozmów pomiędzy właścicielem spółki Johnem Siskiem, a szefem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. GDDKiA oceniła przedstawiony przez Irlandczyków harmonogram prac jako realny. Drogowców przekonało też m.in. to, że odcinek autostrady od Sójek do Kowala jest już prawie gotowy i zostanie oddany do użytku jesienią.

Drogowcy zapewniają jednak, że będą patrzeć firmie z Zielonej Wyspy na ręce. Chodzi o to, by nie powtórzyły się sytuacje z przerwami w pracach i niezabezpieczanymi placami budowy.

SRB realizuje trzy odcinki autostrady A1 między Toruniem a Strykowem o łącznej długości 95 km. Dwa odcinki na południe od Torunia są realizowane w konsorcjum z firmą PBG, z kolei trzeci jest budowany wspólnie z firmą Budbaum.