Urzędomat rozpoczął pracę na warszawskiej Woli

Poniedziałek, 10 lutego (15:58)
Aktualizacja: Poniedziałek, 10 lutego (17:31)

Mieszkańcy warszawskiej Woli mogą już korzystać z urzędomatu, czyli nowoczesnego urządzenia do składania dokumentów. Znajduje się on w Zakładzie Gospodarowania Nieruchomościami. Maszyna podaje kopertę ze specjalnym kodem kreskowym. Do koperty trzeba następnie włożyć dokumenty związane ze sprawą, którą chcemy załatwić.

Z urządzenia wystarczy odebrać wydrukowaną kopertę, która zawiera indywidualnie wygenerowany kod kreskowy.

Do koperty należy włożyć składane pismo, zakleić ją i wrzucić do urządzenia.

Jeśli urzędomat się sprawdzi, warszawska Wola planuje kupić kolejne tego typu urządzenia.

Urzędomat na warszawskiej Woli /RMF FM

Wszystkie pisma, które musimy złożyć, możemy włożyć do koperty i umieścić ją w urzędomacie. O 18.00 albo 19.00 urzędników nie ma, ale ochrona będzie przygotowana na wpuszczenie interesantów. Jest jedna zasada: w kopercie nie może być więcej niż 25 kartek - podkreśla Tomasz Keller z Urzędu Dzielnicy Wola.

Cała operacja trwa krócej niż minutę, wystarczy patrzeć na instrukcję i umieć czytać - dodają mieszkańcy Woli, którzy skorzystali już z urzędomatu.

Urzędomat działa od poniedziałku do piątku od 7:30 do 20:00.  

Artykuł pochodzi z kategorii: Polska

Michał Dobrołowicz