Ponad 2,5 tys. osób zostanie przeszkolonych przed Euro2012, by mogli służyć pomocą kibicom, którzy przyjadą do Polski. Koszt szkoleń wyniesie 13,5 mln zł - poinformował prezes spółki PL.2012 Marcin Herra.

Projekt pod nazwą "Akademia Euro", którego inicjatorem jest spółka PL.2012, zostanie zrealizowany w czterech województwach, w których rozgrywane będą mecze podczas mistrzostw: dolnośląskim, wielkopolskim, pomorskim i mazowieckim.

Chcemy przeszkolić ponad 2,5 tys. osób, które będą miały bezpośredni kontakt z turystami odwiedzającymi nasz kraj w trakcie mistrzostw piłki nożnej. Będą to m.in. taksówkarze, a także ludzie pracujący w hotelarstwie, gastronomi, na kolei, czy lotniskach - powiedział Herra. Dodał, że uczestnicy będą szkoleni językowo, z wiedzy z zakresu różnic międzykulturowych, profesjonalnej obsługi klientów, czy udzieleniu podstawowych informacji dotyczących m.in. dojazdu do stadionu, czy atrakcji turystycznych danych regionów. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych.