Zapanowała moda na oddawanie krwi, głównie wśród młodzieży. Także firmy zamiast imprez alkoholowych organizują pikniki połączone z oddawaniem krwi. Eksperci uważają, że to efekt akcji zachęcających do oddawania krwi - informuje "Metro".

W zeszłym roku punkty krwiodawstwa Polacy odwiedzili ponad 1,5 mln razy (to ponad 20 proc. więcej niż 4 lata temu), krew zdecydowało się oddać blisko 690 tys. osób (blisko 30 proc. więcej niż 4 lata temu).

Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, billboardy, spoty reklamowe, programy edukacyjne prowadzone przez wiele fundacji, PCK, także regionalne centra krwiodawstwa coraz bardziej trafiają do ludzi, szczególnie tych młodych. Ich zdaniem wśród młodych Polaków powstała wręcz moda na oddawanie krwi. To właśnie licealiści albo studenci są najczęściej inicjatorami zbiórek w szkołach i na uczelniach.

Modę na oddawanie krwi absolwenci przenoszą potem do firm, gdzie zaczynają pracę. W efekcie coraz więcej firm, banków czy przedsiębiorstw zastępuje zakrapiane alkoholem spotkania integracyjne imprezami, podczas których pracownicy oddają krew.