Od poniedziałku w telewizji rusza kampania reklamowa… matematyki - informuje "Rzeczpospolita". Koszt kampanii to ok. 113 mln zł. Jej celem jest zburzenie stereotypu matematyki jako trudnego, szkolnego przedmiotu, który dla niektórych wydaję się być nieprzydatny w dorosłym życiu.

Kampanię będzie prowadziła Centralna Komisja Egzaminacyjna. To dlatego, że drugim powodem jej rozpoczęcia jest fakt, że w tym roku wraca obowiązkowa matura z tego przedmiotu.

Kampania ma się składać z części wizerunkowej i edukacyjnej. W tej pierwszej wystąpią osoby, które odniosły sukces w swoich zawodach, a pomogła im w tym właśnie matematyka.

Druga, edukacyjna część skierowana będzie do maturzystów i polegać ma na codziennym wyświetlaniu 3,5-minutowych filmów, w których matematycy z Uniwersytetu Warszawskiego będą wyjaśniać różne zagadnienia tego przedmiotu, które mogą się przydać w czasie matury.

Kampania potrwa do końca kwietnia. Jej koszty zostaną pokryte ze środków unijnych.