E-delikatesy zdobywają rynek

Piątek, 5 listopada 2010 (07:43)

Sklepy internetowe otwierają nową usługę - towar zamawiamy w sieci, a odbieramy go osobiście. To może zrewolucjonizować rynek zakupów w Polsce - twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna". Testy systemu przeprowadza sieć Real.

Brytyjska sieć Tesco wprowadziła go na rodzimym rynku kilka lat temu i zarabia na sprzedaży internetowej 2 mld funtów rocznie. Teraz przymierza się do podbicia polskiego rynku. W internetowym sklepie Piotr i Paweł już można zamówić zakupy spożywcze i odebrać je we wskazanym miejscu. Można zamówić też dostawę do domu. Lider internetowych zakupów spożywczych Alma 24.pl w tym roku dobije do 33 mln zł obrotów, z 6 mln zł w 2008 r.

Statystyczny klient robiący regularne zakupy w Internecie oszczędza ok. 12 godzin miesięcznie na chodzeniu po sklepie i dojazdach. Poza tym w ofercie jest już ponad 10 tys. produktów.

Artykuł pochodzi z kategorii: Polska

RMF24-PAP