Mieszkańcy Torunia mogą się w ten weekend przenieść w czasie. A wszystko za sprawą zabytkowego tramwaju. W przeciwieństwie do współczesnych, czerwonych, elegancki wagonik ma kolor żółty, zupełnie jak przedwojenne, toruńskie składy. Kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę.

REKLAMA

Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24
Zabytkowy wagonik kursuje po najpopularniejszej trasie wiodącej m.in. przez średniowieczną starówkę. / Tomasz Fenske / RMF24

Początkowo tramwaj stał w centrum miasta jako nieruchoma ekspozycja. Przez krótki czas pełnił nawet rolę... kawiarni. Władze Torunia chcą jednak, by wagonik stał się atrakcją turystyczną. W najważniejsze święta ma wozić mieszkańców za darmo. Czekałam na zwykłą "jedynkę", ale cieszę się - mówi młoda mieszkanka Torunia. Podobają mi się te zasłony, lampki, stoliczki... zupełnie coś innego. Mogłabym tak jeździć codziennie.



Tramwaj rodem z XIX wieku w rzeczywistości ma kilkanaście lat. Wierną replikę na bazie podwozia z połowy ubiegłego wieku zbudowali pracownicy Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu.