Problemy z dostępem do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mieli dziś klienci ING Bank Śląski. Awarię odnotowały także banki: Pekao S.A., Bank Millenium i Alior Bank. Wieczorem rzecznik prasowy Związku Banków Polskich Przemysław Barbrich poinformował, że problem z logowaniem do kont internetowych został już rozwiązany we wszystkich bankach.

REKLAMA

Na Gorącą Linię RMF FM otrzymaliśmy od naszych słuchaczy mnóstwo sygnałów dotyczących problemów z logowaniem się do kont w systemie bankowym oraz w aplikacji mobilnej kilku polskich baków, m.in. banku Millennium.

Nie tylko Millennium. PEKAO SA , też leży. Nic nie działa (...)
(...) Ja mam konto w banku PEKAO S.A. i tam również nie można zalogować się do konta od samego rana.
Problemy z dostępem do konta w systemie bankowym, w aplikacji mobilnej mają nie tylko klienci Millennium, ale i ING Bank Śląski.
Dzisiaj znowu jest awaria w Banku Pekao S.A. Nie można się w żaden sposób zalogować od minimum 13:00, to oznacza brak możliwości zlecenia przelewów do innych banków. W tym miesiącu były już drobne awarie kilka razy. Pierwszy raz poważniejszy problem wystąpił ostatniego listopada – nie można było zlecić przelewów od około południa do wieczora.

O awariach i problemach oficjalnie poinformowały: Millennium Bank, Pekao S.A., ING Bank Śląski i Alior Bank.

W Banku Millenium - jak przyznał zespół prasowy banku - doszło do awarii aplikacji mobilnej. To chwilowe problemy komunikacyjne, które powinny zostać usunięte w ciągu kilkudziesięciu minut - usłyszał nasz dziennikarz Patryk Michalski w centrali firmy. Na Twitterze pojawił się też komunikat:

Informujemy, e w aplikacji mobilnej mog wystpowa chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywrceniem penej funkcjonalnoci systemu.

BankMillennium10 grudnia 2018

Przed godz. 15 problem w Banku Millenium został usunięty. Nie mogę nic powiedzieć o przyczynach awaria. Ustalamy źródło - poinformowała Agnieszka Kubaja z biura prasowego Banku Millennium.

Z kolei klienci banku Pekao S.A. od południa mieli problem z dostępem do kont. Biuro prasowe banku poinformowało, że "logowanie do Pekao24 oraz PeoPay jest utrudnione". Jednocześnie bank zapewnił, że pracuje nad naprawą działania bankowości elektronicznej.

O problemach poinformował również ING Bank Śląski. Tam także wystąpiły problemy z korzystaniem z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Utrudnione było logowanie, sama aplikacja działała wolniej niż zwykle. Nie mamy potwierdzenia, żeby to był atak hakerski, był to problem techniczny - mówi rzecznik ING Banku Śląskiego Piotr Utrata.

Problemy z logowaniem w Alior Banku zgłaszane przez naszych słuchaczy potwierdziło biuro prasowe firmy:

Jak tłumaczył rzecznik ZBP Przemysław Barbrich, "takie awarie, jak dziś, mogą się zdarzyć z różnych przyczyn". Jedną z nich może być zwiększona liczba logowań na kontach. To jest taki moment w miesiącu, że wielu klientów sprawdza, czy ich wypłata dotarła na kont, inni płacą ZUS. Kiedyś w takim czasie ustawiały się kolejki w okienku, dziś kolejek nie ma, ale może dojść do chwilowego problemu z szybkim połączeniem z bankiem - powiedział Barbrich.

Zapewniam, że problemy, które się dziś pojawiły już zostały wyeliminowane, i więcej się nie powtórzą, co nie znaczy, że nie pojawią się inne. Nie ma jednak zagrożenia, że przelewy nie dotrą do adresatów. Nawet, jeśli będą miały małe opóźnienie, odbędzie się to szybciej, niż o słabiej rozwiniętej bankowości internetowej i mobilnej - podkreślił rzecznik ZBP.


Opracowanie: