"Zimna, mglista i mokra" - w ten sposób uroki Szkocji zachwala jedno z tamtejszych biur turystycznych. Na pierwszy rzut oka taka "anty-reklama" może zrobić więcej złego niż dobrego. Jednak Szkoci wiedzą co robią.

Mróz i deszcz kojarzą się zazwyczaj z koszmarnymi wakacjami, jednak, jak się okazuje nie wszystkim. Na przykład na Bliskim Wschodzie niektórzy ludzie mają dosyć upałów, dla nich klimat surowej Szkocji wydawać się może nie lada atrakcją. W czasie najbliższego jarmarku turystycznego w Kuwejcie, turystyczne biuro podróży z Glasgow zachwalać będzie to, czego Kuwejtczykom brakuje, a więc niskie temperatury, mgliste poranki i słotę. Jeden z pracowników firmy wyraził nadzieję, że właśnie taka strategia reklamowa przyniesie dobre skutki. Jego zdaniem, co roku około 400 tysięcy Arabów odwiedza Wielką Brytanię, ale większość z nich przyjeżdża z wypchanymi portfelami tylko do Londynu. Jeżeli kuszenie szejków surowym klimatem powiedzie się, turystyka na Wyspach Brytyjskich wzbogacić się może nawet o 600 milionów funtów, pod warunkiem jednak, że szkocka pogoda zbytnio się nie poprawi.

04:00