Nie na miejscu jest już zadać pytanie "Kto chce zostać milionerem?". Teraz należy pytać "Kto chce zostać kosmonautą?". Zachodni inwestorzy chcą zamienić stację kosmiczną "Mir" w przyciągający turystów cel.

Na plan wykorzystania 14-letniej stacji kosmicznej Mir wpadli zachodni inwestorzy. Wymyślili oni nową grę telewizyjną, której zwycięzca zostanie "wystrzelony" w przestrzeń kosmiczną. Inwestorzy wraz z rosyjską firmą zajmującą się konstruowaniem rakiet kosmicznych podpisali już umowę z Markiem Burnettem producentem serii programów akcji zwanych "Survivor".

Jego nowy show zostanie nazwany "Destination Mir" ("Cel-Mir") i przyniesie uczestnikom możliwość niezapomnianej wycieczki w przestrzeń kosmiczną. Dennis Tito, biznesmen i entuzjasta kosmosu, który już zaoferował milion dolarów w zamian za szansę zostania pierwszym na świecie "turystą kosmicznym", zaczął nawet trenować w Star City, czekając na werdykt czy nadaje się do tego, by polecieć.

Stacja jest dumą rosyjskiego programu kosmicznego. W ubiegłym miesiącu została przystosowana do dłuższej wizyty kosmonautów na jej pokładzie - dla przyszłych mieszkańców wyposażonono ją w kwatery mieszkalne.

13:30