Większość z trzynastu zagranicznych filii Daewoo Motor, które nie znalazły się w podpisanym w ubiegłym tygodniu wstępnym porozumieniu General Motors-Daewoo Motors, prawdopodobnie zostanie postawiona w stan likwidacji - twierdzą wierzyciele południowokoreańskiego koncernu.

REKLAMA

Z wstępnego porozumienia zawartego między General Motors i wierzycieli Daewoo wynika, że Amerykanie chcą przejąć - oprócz dwóch najnowszych zakładów koncernu w Korei Południowej - tylko dwie zagraniczne fabryki - w Wietnamie i Egipcie. Niestety, na liście zakładów do przejęcia przez GM nie znalazły się polskie zakłady Daewoo-FSO na Żeraniu, największa zagraniczna fabryka należąca do południowokoreańskiego koncernu, a także zakłady w Indiach, Rumunii, na Ukrainie, w Uzbekistanie i Iranie. Los siedmiu zagranicznych zakładów koncernu produkujących samochody dostawcze - między innymi w Polsce, Chinach, Czechach i na Filipinach - również nie jest pewny. Analitycy rynku motoryzacyjnego ostrzegają, że jeśli wierzyciele Daewoo Motor zdecydowaliby się na likwidację zagranicznych zakładów koncernu, może to doprowadzić do konfliktów dyplomatycznych z władzami krajów, w których są one zlokalizowane.

foto RMF

13:45