Internetowe sklepy słono płacą za krytyczne komentarze publikowane w sieci. Ceną jest utrata klientów - pisze "Puls Biznesu".

REKLAMA

Ponad 36 proc. konsumentów przyznaje, że gdy nie jest zadowolona z usług e-sklepu wystawia mu w internecie negatywną opinię i odradza tam zakupy - wynika z badania serwisu Opineo.pl.

Takie komentarze w sieci zwykle są nasycone emocjami i bardziej niż same słowa przemawiają do wyobraźni internautów, a to już prosta droga do utraty klientów i spadku liczby transakcji. Wg badania Opineo.pl aż 3/4 konsumentów pod wpływem negatywnych opinii zrezygnowało z zakupów w e-sklepie.

A szacunki fundacji Obserwatorium Zarządzania wskazują, że polskich przedsiębiorców może to kosztować nawet 5,2 mld zł rocznie.

Warto więc dbać o budowanie dobrych relacji z klientami, a nie sprzyja temu utrudniony kontakt ze sprzedawcą, braki w obsłudze, zła jakość towaru, opóźnienia w wysyłce czy problemy z reklamacją - wylicza "Puls Biznesu".

A na liście największych grzechów e-sprzedawców przygotowanej przez Opineo.pl są też: sprzedaż podróbek, niezgodność towaru z opisem, anulowanie zamówienia, brak możliwości wyboru kuriera czy niedotrzymywanie słowa.

(mal)