Posłowie chcą skończyć z iluzją dbania o klientów. I postulują: jeśli zepsuty sprzęt został wymieniony na sprawny, rękojmia musi biec od nowa i realnie wynosić dwa lata - pisze "Dziennik Gazeta Prawna'.

Jak podkreśla dziennik, badania nie pozostawiają złudzeń: żywotność sprzętu RTV i AGD systematycznie się skraca. Jeszcze 12 lat temu problemy w pierwszych latach użytkowania dotykały zaledwie 4 proc. zakupionych towarów. Obecnie psuje się już co dziesiąte urządzenie - czytamy. 

Kuchenki mikrofalowe, które działają ponad 5 lat, należą do rzadkości. Elektryczna szczoteczka do zębów wytrzymuje średnio poniżej 2 lat. Efekt? Rosnąca liczba skarg - zaznacza gazeta. 

Czytamy, że "z najnowszych danych rzeczników konsumentów wynika,  że tylko w 2014 r. o pomoc  w problemach związanych ze sprzętem RTV i  AGD zwróciło się do nich ponad 40 tys. osób. Skargi najczęściej dotyczyły działania smartfonów i drobnych urządzeń kuchennych".

Problem dostrzegają posłowi. Jak donosi dziennik, do laski marszałkowskiej trafi ponadpartyjny projekt nowelizacji kodeksu cywilnego, który wzmocni konsumentów w starciach ze sprzedawcami wadliwych towarów. 

Cały artykuł w "Dzienniku Gazecie Prawnej"

(mal)