Wielkimi krokami zbliża się największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie przedstawicieli sportu i biznesu. 22 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie rozpoczną się organizowane już po raz dziesiąty Dni Marketingu Sportowego.

Udział w dwudniowej imprezie potwierdziło jak dotąd 250 uczestników z ponad 100 organizacji związanych z biznesem sportowym w Polsce. Na targach Sport Marketing Expo zaprezentuje się natomiast ponad 25 wystawców.

Program kongresu otworzy wykład na temat sponsoringu sportowego postrzeganego przez pryzmat kryzysu ekonomicznego. Później goście imprezy posłuchają o metodach wprowadzenia marketingu do projektów sportowych, a także o możliwościach marketingu sportowego, ale i związanych z nim zagrożeniach.

Kolejne spotkania będą poświęcone biznesowi wokół turnieju Euro 2012. Goście kongresu będą mogli wysłuchać wykładów o logistyce globalnych imprez sportowych czy metodach efektywnego zarządzania małymi, średnimi i dużymi obiektami sportowymi. Nie zabraknie przy tym polskiego akcentu. Jedna z prelekcji zostanie poświęcona analizie stanu rynku sprzedaży praw do nazw obiektów sportowych w naszym kraju (tzw. naming rights).

Pierwszy dzień imprezy zwieńczy wieczorna Gala Sportu i Biznesu. Zostaną na niej wręczone Nagrody Biznesu Sportowego. Są one przyznawane w aż trzynastu kategoriach promujących osoby i instytucje, które bezpośrednio wpływają na rozwój sportu w Polsce.

Drugi dzień X Dni Marketingu Sportowego upłynie pod znakiem dwóch zagadnień: wyzwań, jakim muszą sprostać organizacje, stowarzyszenia i miasta w celu usprawnienia działań w obszarze sportu, oraz kwestii sprawnego wykorzystania sponsoringu i mediów. Część dyskusji zostanie poświęcona roli sportu w promocji miast i gmin.