Choć mówi się, że czas to pieniądz, to samo można powiedzieć również o wiedzy. Jeśli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, dzięki mediom społecznościowym i innym kanałom internetowym możesz zacząć zarabiać na sprzedawaniu swojej znajomości konkretnego tematu. Co trzeba zrobić, aby takie działania przynosiły faktyczne zyski? Sprawdź!
Masz ponadprzeciętną wiedzę na dany temat? To świetnie! Ale to nie wystarczy, aby zacząć na tym zarabiać. Pierwszym krokiem jest znalezienie osób, które interesuje ta sama dziedzina i które chciałyby dowiedzieć się więcej. Na przykład, jeżeli jesteś ekspertem od żywienia dzieci, Twoją grupą docelową będą rodzice maluchów, które zaczynają rozszerzać dietę lub mają jakieś trudności z tym związane. A jeśli Twoją specjalnością jest naprawa motocykli, to Twoi odbiorcy będą przede wszystkim motocyklistami.
Znasz już swoją grupę odbiorców? Czas na organizację spraw technicznych. Jeśli chcesz prowadzić profesjonalne webinary dla dużych grup osób, wybierz odpowiednią platformę, która Ci to umożliwi. Takich usług w sieci można znaleźć wiele, ale nie każda pozwoli Ci na integrację z bazą adresową czy przechowywanie wielu godzin zapisanych nagrań webinarów - a te funkcje mogą być bardzo przydatne dla budowania Twojej marki i przyciągania nowych klientów!
Kiedy jesteś już technicznie przygotowany, czas naszykować materiały. Musisz wybrać temat, który zainteresuje Twoją grupę odbiorców na tyle, aby chcieli zapłacić za dostęp do specjalistycznej wiedzy. Następnie przygotuj się pod względem merytorycznym. Zaplanuj zakres tematów, które chcesz poruszyć i zostaw sobie zapas czasu na ewentualne pytania od odbiorców.
Masz już temat i materiały? Niech dowie się o tym Twoja grupa docelowa! Wypromuj swój webinar w mediach społecznościowych i innych kanałach - wszędzie tam, gdzie pojawiają się odbiorcy zainteresowani Twoją dziedziną. Zaplanuj kampanie reklamowe, zachęć potencjalnych klientów do zakupu dostępu do webinaru!
Jeśli interesuje Cię temat skutecznego marketingu, sprawdź również: Remarketing - czym jest, jak działa i jak z niego korzystać?
Webinary to świetne narzędzie do dzielenia się wiedzą z innymi. Dzięki nim Ty możesz zarabiać, a inni mogą poszerzać swoje zainteresowania bez wychodzenia z domu. Zaangażowani odbiorcy chętnie zapłacą za dostęp do takiego profesjonalnego webinaru. Jeśli chcesz zarobić więcej, zaproponuj w pakiecie z webinarem dodatkowe atuty - dostęp do nagrania i możliwość obejrzenia go w późniejszym czasie lub mini e-book powiązany z tematyką webinaru.
Pamiętaj, aby zadbać o skuteczną i przemyślaną promocję swojej marki. Dzięki temu przyciągniesz więcej odbiorców i zbudujesz rozpoznawalny brand. Jeśli interesuje Cię praca z dowolnego miejsca na Ziemi, webinary to Twoja szansa!