Po założeniu działalności gospodarczej należy spełnić wiele wymagań formalnych. Jednym z istotnych aspektów jest wybór odpowiedniego abonamentu dla firmy. Ma to szczególne znaczenie w przypadku telefonów służbowych. Jaki abonament firmowy wybrać? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.

Abonament firmowy doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców

Abonament firmowy to nieco inne rozwiązanie niż ten indywidualny. Przedsiębiorcy potrzebują bardzo dobrego zasięgu, sprawdzonego Internetu mobilnego oraz świetnych smartfonów, spełniających ich oczekiwania. Właśnie dlatego warto zainwestować w abonament firmowy, który dodatkowo można co miesiąc odpisywać od swojego podatku (jako koszt firmowy). 

Abonament dla firm jest rozwiązaniem najwyższej jakości, ponieważ musi spełnić oczekiwania różnych przedsiębiorców - zarówno osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak i tych, które mają pod sobą kilku lub kilkunastu pracowników. Przedsiębiorcy często korzystają z większej liczby numerów, ponieważ właściciele firm opłacają też abonamenty swoim pracownikom. W takiej sytuacji abonament firmowy jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ umożliwia grupowe opłacanie rachunków i tańsze korzystanie z telefonu. 

Co wziąć pod uwagę, wybierając abonament dla swojej firmy?

Wybierając abonament firmowy, warto zastanowić się nad następującymi aspektami:

  • konkretne potrzeby dotyczące liczby darmowych minut i SMS-ów, a także transferu danych - zwykle w abonamentach firmowych rozmowy i SMS-y są bez limitu, występują jednak różnice dotyczące Internetu. Niektórzy przedsiębiorcy zapewniają swoim pracownikom stały dostęp do Wi-Fi, ale większy transfer danych może przydać się osobom, które nie spędzają dnia w biurze, na przykład przedstawicielom handlowym;
  • liczba numerów - to od tego aspektu zależy koszt abonamentu miesięcznego. Zwykle z każdym kolejnym numerem jest taniej, ponieważ tak działają abonamenty grupowe;
  • abonament z telefonem lub bez - to kolejna ważna kwestia, którą należy wziąć pod uwagę. Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą może kupić dla siebie telefon na fakturę, przedsiębiorca zatrudniający wielu pracowników zwykle chce jednak mieć stałe koszty. W takiej sytuacji najlepiej zdecydować się na abonament z telefonem;
  • czas trwania umowy - niektóre umowy podpisuje się na czas określony, a inne można zerwać z miesięcznym terminem wypowiedzenia;
  • roaming międzynarodowy - ten aspekt powoli przestaje mieć znaczenie. Nie ma już wyjazdów zagranicznych i delegacji, a większość rozmów odbywa się online. Warto jednak zadbać o dostęp do telefonu za granicą, ponieważ może to się przydać w przyszłości, na przykład za kilka lat. 

Decydując się na abonament firmowy, należy wziąć także pod uwagę renomę operatora, jego zasięg oraz możliwość zmiany umowy.