Roger Federer jest - zgodnie z raportem London School of Marketing - najwartościowszym marketingowo sportowcem na świecie. Tuż za szwajcarskim tenisistą znaleźli się amerykańscy golfiści Tiger Woods i Phil Mickelson.

Przy układaniu listy próbowano oszacować wartość marki danego zawodnika. Brano przy tym pod uwagę to, jaki udział w ich ogólnych zarobkach stanowią wpływy z umów sponsorskich oraz ich obecność w mediach społecznościowych.

Roger to łagodny, uczciwy, twardo stąpający po ziemi człowiek, który poświęca czas swoim partnerom i fundacji. Firmy poszukują kogoś, kto mógłby być wzorem i Szwajcar się do tego nadaje - ocenił wieloletni agent Federera Tony Godsick.

W czołowej "10" zestawienia London School of Marketing znalazło się po trzech golfistów i tenisistów. W tym gronie nie ma ani jednej kobiety. Najwyżej spośród sportsmenek - na 12. pozycji - znalazła się rosyjska tenisistka Maria Szarapowa.

Jednym piłkarzem na liście jest Potugalczyk Cristiano Ronaldo - dziesiąta lokata.

Lista 10 najwartościowszych marketingowo sportowców według London School of Marketing:

 1. Roger Federer (Szwajcaria, tenis)
 2. Tiger Woods (USA, golf)
 3. Phil Mickelson (USA, golf)   
 4. LeBron James (USA, koszykówka)
 5. Kevin Durant (USA, koszykówka)
 6. Rory McIlroy (W. Brytania, golf)
 7. Novak Djokovic (Serbia, tenis)
 8. Rafael Nadal (Hiszpania, tenis)
 9. Mahendra Singh Dhoni (Indie, krykiet)
10. Cristiano Ronaldo (Portugalia, piłka nożna)

(es)